Mijn philips smart tv valt uit als ik de coax kabel via mijn humax 5200 aansluit, wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier staat de oplossing misschien wel tussen https://www.startpagina.nl/v/elektronica/televisies/vraag/550325/groep-knalt-eruit-coax-tv
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet deze aansluiten op de tv via HDMI
paulus811
7 jaar geleden
Maar in de Humax moet een coax kabel voor het inkomende tv signaal
ronaldP
7 jaar geleden
Wat bedoel je met 'valt uit'?
Gaat je tv naar stand-by of slaat de hele groep eruit? De TV sluit je aan via HDMI. De COAX gebruik je alleen in het geval je direct op je tv analoge zenders wilt ontvangen OF wanneer je gebruik maakt van de digitale tuner in je smart-tv. Aangezien je er een humax-kastje tussen hebt zitten denk ik niet dat daar sprake van is...

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof de overspanningsbeveiliging van de TV in werking treed. Kun je een multimeter op de coax kabel zetten controleren of er bijzonder hoge spanning op de buitenste ring van de Coax-kabel zit? Deze functioneert normaliter als Aarde tussen de twee apparaten.

Je kunt een andere Coax kabel proberen als test maar ik vermoed dat dit hetzelfde resultaat geeft als de huidige kabel niet defect is (of het stekkertje er zelf verkeerd opgezet is)

Wellicht kun je beide apparaten uitschakelen voordat je de Coax aansluit, in verband met piek-spanning.

Als alternatief kun je je vraag wellicht je vraag stellen in dit forum: www.circuitsonline.net in de tv/video “afdeling”, hier is diepgaande kennis aanwezig waarmee de oorzaak en oplossing snel achterhaald zou kunnen worden.
Succes!