Wat is een goede tv voor gaming?

Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten wat een goede tv is voor gaming. Budget is maximaal 300. Welke punten zijn belangrijk bij het aanschaffen?

Groeten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Zaken waar je op moet letten bij het aanschaffen van een goede gaming-beeldscherm (maar dat het tegelijkertijd een TV is).

- Als je digitale TV hebt met een aparte kastje, dan hoef je geen TV te kopen maar volstaat een beeldscherm (dus zonder tuner, dat is het verschil tussen een TV en beeldscherm). Een beeldscherm is over het algemeen wat goedkoper dan een TV (doordat er geen tuner in zit).

- Je moet kijken naar het ververssnelheid (Hertz), hoe hoger, des te 'vloeiender' de snelle overgangen.
- Je moet kijken naar het kleurdiepte (DPI).
- Je moet kijken naar PPI (pixel per inch) hoe meer pixels een inch heeft, des te meer gedetailleerd 1 vierkante inch kan zijn.
- Je moet kijken naar zwart-waarde (hoe zwart is echt zwart?) Heeft niks te maken met profileren.
- Je moet kijken naar de kijkhoek; wil je met vrienden van dichtbij op een brede bank spelen? Dan heb je een grotere kijkhoek nodig dan dat je er op een afstand alleen voor de TV zit.
- Gebruik je een koptelefoon of geluid vd TV? Veel TV's (vooral als ze heel plat zijn) hebben een bar slecht geluid als je de volume hard zet (is mijn ervaring). Je moet helemaal niet op die termen afgaan (betreft geluid) maar het zelf uitproberen. Echte gamers gebruiken vaak een aparte geluidssysteem (dat ze zelfs een speld horen vallen in de game en dat ze gelijk horen waar hij gevallen is).

Als je met al deze zaken rekening gaat houden, heb je wel een 'goeie' gaming TV/beeldscherm. Dan is het aan jou welke zaken je hiervan belangrijker acht, maar dat zie/merk je pas als je de TV/beeldscherm daadwerkelijk gebruikt, cijfers zeggen niet alles.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antwoord: Geen, en al helemaal niet voor dat budget. Alhoewel televisies prima zijn voor daadwerkelijk TV kijken gaat het niet voor videospelletjes spelen. De ververssnelheid is simpelweg veel te laag. Geen enkele televisie die dit (zo ver ik weet) haalt. We gebruiken computerbeeldschermen met een reden. Voor die prijs kan je trouwens wel een mooie monitor vinden.