Mijn tv reageert niet meer op de afstandsbediening. Wie kan mij helpen?

Het is een Sony Bravia KWD-43WD75x. Ik kan hem alleen nog maar en aan en uitzetten met de afstandsbediening. De batterij is niet leeg, want als ik op een knop druk knippert het lampje van de tv wel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K
SimonV
7 jaar geleden
TV doet het op zich wel?
Er is momenteel een storing bij KPN.
Castle
7 jaar geleden
Heb je misschien een knopje verkeerd staan op je afstandbediening? Sommige afstandsbedieningen zijn voor meerdere apparaten en dan heb je een keuze zoals TV, DVD, STB, HTS.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even de batterijen uit de afstandsbediening halen en de stekker van alle TV-apparatuur (TV, mediabox etc.) uit het stopcontract trekken, dan een minuutje wachten en dan weer alles inschakelen. Dan nogmaals proberen. Niet gegarandeerd een oplossing maar toch altijd de moeite waard als eerste poging.
Z512099
7 jaar geleden
Is ook mogelijk dat een of meerdere knopjes wat gekneld (daardoor scheef) zitten en zo geen contact maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Heb even de stekker opnieuw erin gedaan en hij deed het weer! Bedankt!

Antwoorden (1)

Antwoord op je vraag: een TV-reparateur kan je helpen.
Mijn advies: probeer toch eerst maar eens nieuwe batterijen in je AB. Dat het lampje van de TV knippert wil zeggen dat de TV een signaal ontvangt, maar niet dat de TV dat signaal ook begrijpt. Als de spanning van de batterijen laag is, kan de TV wel iets anders ontvangen dan wat de AB uitzendt. Je kunt ook eens proberen de AB heel dichtbij de TV-ontvanger te testen, dan is er minder vermogen nodig om het signaal juist te kunnen ontvangen.