wat is een handige hoogte om een 42 inch tv aan de muur te hangen?

we hebben hem nu op een kastje staan. we willen hem op een hoogte dat je niet omhoog kijkt als je recht zit, maar ook niet schuin naar beneden als je onderuit ligt op de bank

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het voordeel van montage tegen de muur is onder andere dat je dan precies de juiste hoogte kunt kiezen.

Hoe bepalen we die hoogte? Handig is als u zichzelf, zittend in uw tv stoel, weerspiegelt ziet in het schermoppervlak van de tv. Kijk naar u zelf en laat anderen de tv zo hoog houden dat uw ogen zich op 1/3 van de beeldhoogte bevinden, gerekend vanaf boven: dus 1/3 van de beeldhoogte boven uw ogen en 2/3 er onder.
U zult zien, dat is veel lager dan u in eerste instantie van plan was. Veel tv's komen te hoog, als was het een schilderij, tegen de muur te hangen en dat komt het kijkplezier niet ten goede. Dat punt van 1/3 - 2/3 zal in de meeste gevallen, en natuurlijk afhankelijk van uw tv-stoel, op een hoogte van zo'n 95 cm van de vloer komen te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Altijd op ooghoogte. Makkelijker kan het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt