kun je zelf een tv maken?

Ik zou graag zelf een tv proberen te maken, met hdmi ingang. Ik heb het een en ander gezocht op internet en daar kwam ik alleen maar dingen tegen over projectors en die niet via een hdmi ingang hadden. Nu had ik als vraag, tot in hoeverre kun je je eigen tv maken? Kun je helemaal bij de basis beginnen? En hoeveel kost dit ongeveer?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
capthavoc
7 jaar geleden
Hoe bedoel je zelf maken,
zelf printplaten met chips maken ?
LCD scherms van "de grond af" maken ? hoe wil je dat doen ? zonder de clean room apparatuur ervoor
Met een simpel soldeer boutje en schroevendraaier kom je er er echt niet.
zelf voorgeprogrammeerde componenten in elkaar zetten ? losse scherm componenten ?
hoe kom je aan onderdelen ?
Die dingen zijn nergens te krijgen. Tegenwoordig kun je niet veel meer dan de al voorgemaakt componenten in elkaar zetten maar dan hebben eigenlijk een ander doel met en pc en videokaart
een werkende monitor
en een inbouw TV poort lukt het net
en dat is waarschijnlijk alleen analoog
via coax dat niet meer wordt gebruikt Alles is tegenwoordig digitaal
dus is het ook nog eens gecodeerd en niet analoog en als je een "ouderwetse analoge TV " zou willen maken heb je tegenwoordig geen uitzendingen meer voor laat staan van HDMI poorten koop gewoon maar een nieuwe TV
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hoezo er wordt geen analoge tv meer uitgezonden, wat is dit dan? https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/analoge-tv/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@capthavoc Het tweede deel staat vol met onjuistheden. Heb je het nou over een PC bouwen met TV-tunerkaart? "en als je een "ouderwetse analoge TV " zou willen maken heb je tegenwoordig geen uitzendingen meer voor laat staan van HDMI poorten" 1. Er is nog steeds analoge kabel ontvangst via COAX.
2. Er zijn digitale TV-tuners voor de PC.
3. Je kan prima digitale uitzendingen kijken op een CRT-TV zolang je maar een digitaal tunerkastje gebruikt.
4. Dat kon zelfs via HDMI op sommige (HD)CRT-TV's, maar die zijn nooit een groot succes geworden. 5. Het hele verhaal sturen naar CRT is pas echt gek, die worden in het geheel niet meer gemaakt, het is dus "makkelijker" zelf een LCD in elkaar te schroeven. 6. Nederland 1,2 en 3 zijn NIET gecodeerd (wel digitaal).

Antwoorden (1)

Alles kan, maar praktisch gezien, kan je dit gerust vergeten. Er zitten te veel dure onderdelen in en je hebt veel kennis nodig, zelfs repareren, word gedaan door complete modules te vervangen ipv op component niveau fout te zoeken.

Ik zou zeggen, start eens met een analoge radio ontvanger, dan leer je de basis en dat is een behapbaar project. Zie internet voor bouw beschrijvingen.