Welke maatregelen zijn er mogelijk om - powerline adapters - te gebruiken op verschillen (stroom) groepen van het electrisch netwerk in huis?

Mijn groepenkast is in 3 groepen verdeeld. Iedere groep voorziet een aantal vertrekken in huis van stroom. Om powerline adapters te kunnen gebruiken dient de computer en in dit geval Digitale Tv tuner op dezelfde groep te zitten bij mij is dat niet het geval. Ik werk nu met een verlengsnoer tussen de computerkamer en de woonkamer. De bedoeling is om een manier te vinden om beide kamers op dezelfde groep te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat moet je aan een gediplomeerd electricien overlaten, en de vraag is of het installatietechnisch wel kan. In elk geval gaat het geld kosten. Het is dan ook veel goedkoper om een UTP-draad te trekken tussen die ruimten. Is ook sneller en betrouwbaarder en nog eens goedkoper.
AWM
13 jaar geleden
Je Powerline moet het gewoon doen op verschillende groepen. Er kan als je met verschillende Fases werkt wel een probleem optreden. Ik heb een goede bron gevonden met veel tips om dit op te lossen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Helaas kan ik je uit ondervinding vertellen dat die dingen het soms gewoon niet doen over meerdere groepen.