als je tv kijkt via een signaal dat binnenkomt via telefoonlijn (telfort kpn), heb je dan niet veel kans op storingen van het beeld?

mijn internet valt af en toe (steeds minder overigens, maar nog altijd wel eens) uit. dus dat heeft ook effect op tv-beeld. ik wil 3-in-1 pakket aanschaffen

Toegevoegd na 3 uur:
ik heb nu ziggo voor tv en telfort voor internet

Toegevoegd na 1 dag:
interessante info van mrtomaat in reactie! veelzeggend.
mijn gevoel zegt me de hele tijd dat kabel-tv beter moet zijn dan tv via internet. het lijkt ex aequo maar internet wint toch?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
ronron1212
8 jaar geleden
Geen enkel probleem werkt allemaal prima
gvrox
8 jaar geleden
@ronron1212 dus bij jou valt het internet wel eens uit, maar TV blijft werken (en je hebt ook zo'n 3 in 1 pakket) ?
ronron1212
8 jaar geleden
Zelden dat er iets uitvalt een keer gehad meer niet in al die jaren.
gvrox
8 jaar geleden
@ronron1212 maar de vraagsteller zegt juist dat bij hem internet wel af en toe wegvalt, dus jouw situatie is niet vergelijkbaar
ronron1212
8 jaar geleden
heeft geen effect dus nee geen last van tv gaat gewoon door als er geen internet is. @gvrox
gvrox
8 jaar geleden
@ronron1212 Misschien dat de wifi verbinding dan af en toe wegvalt, dat heeft geen invloed op de TV. Maar als er werkelijk geen internetverbinding meer bestaat dan lijkt het me sterk dat er nog wel de stream van het TV signaal erdoor komt, want voor je modem zijn dat dezelfde soort bytes als voor internet (alleen is de bron hiervan de provider zelf).
ronron1212
8 jaar geleden
Ik gebruik geen wifi Het zijn gewoon aparte signalen @gvrox
gvrox
8 jaar geleden
@ronron1212 nee, het is beide data die via het modem binnenkomt; waarvoor de data bedoeld is, is wel verschillend natuurlijk.
ronron1212
8 jaar geleden
@gvrox nog een keer ik heb wel eens geen internet gehad maar gewoon wel tv. Ook andersom wel eens en dat is het Dus wat jij vind oke maar dit is hoe het is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het inderdaad in de bijna 7 jaar dat ik nu iTV van KPN heb ook wel eens meegemaakt dat mijn internet niet goed werkte, of dat de mail even niet binnenkwam. De TV bleef echter gewoon storingvrij spelen.
Vraag me niet hoe dit kan, maar het is wel zo. Dus @ronron1212 heeft hier gelijk in.
Bordensteker
8 jaar geleden
Vergelijk deze reactie met het vijf minuten eerder geposte antwoord elders ...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gvrox
@ronron1212 Bij Ziggo komt de DVB-stream NIET uit het modem, die wordt gefilterd en gesplitst in het wandkastje. Maar dat haalt niet weg dat er een fout(beschading) kan zitten in een kabel voor het kastje die beide streams (internet en TV) zou kunnen verstoren. Wat ik zelf heb meegemaakt is dat er een scheurtje zat in de Coaxkabel voor de wanddoos (de groene kabel in het plaatje). Dit zorgde bij bepaalde zenders voor digitale errors in het beeld, vlakken met verkeerde kleuren, een soort digitale ruis (bij sommige zenders werd door errorcorrectie het beeld toch juist uitgezonden, maar toch was duidelijk dat er geen perfecte DVB stream was). Dit had op de een of andere manier geen weerslag op de internetverbinding die altijd de geadverteerde snelheid haalde. Na vervanging van kabel en kastje dat al tientallen jaren oud bleek en volgens de installateur allerlei problemenveroorzakende filters en versterkers bevatte had ik geen beeldfouten meer, maar er bleven wel wat errorcorrecties. (welke volgens hem misschien nog afgericht konden worden in de verdeelkast) http://www.megabite.nl/images/b2b4.jpg Wat dus een soort te zeggen is, is dat DVB storingsgevoeliger lijkt dan internet. Maar dat is dus in mijn specifieke geval. De monteur voor zover ik het me kan herinneren was een soort verbaasd dat mijn internetverbinding nog zo goed was.
ronron1212
8 jaar geleden
@mrTomaat de vraag gaat over telfort kpn,
gvrox
8 jaar geleden
@mrtomaat zoals ronron1212 al zegt, hebben we het over telfort. Bij Ziggo zitten de DVB streams en de DOCSIS streams op andere frequenties, dus als de ene het wel goed doet, kan er toch storing zijn op de andere. Blijkbaar is het bij telfort ook mogelijk dat er een internetstoring is terwijl TV het wel nog doet, maar dat zal dan wel een andere oorzaak hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah inderdaad, verkeerd gelezen. Hoe dan ook de grote overdenking blijft. Wat voor de een geldt, hoeft niet exact voor de ander te gelden. Dan moeten we eerst zeker weten waar de oorzaak van beide problemen liggen en of die ook exact gelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou snap ik er niks meer van: http://www.goeievraag.nl/computers-internet/internet/vraag/584243/wrakkig-tv-beeld-kabel-verstandig "maar het digitale beeld is soms wrakkig met vlekken en zo. metingen hebben geen oorzaak kunnen vinden, ziggo zegt dat alles bij hen in orde is. kun je dan wel een internetsignaal vlekkeloos ontvangen?" ????
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had vandaag al eerder de gelinkte vraag gelezen, en heb dus blijkbaar bij de verkeerde vraag mijn reactie gegeven (dacht dus eerst dat jullie wat raar aan het reageren waren).

Antwoorden (2)

Als er ook maar een fractie van een seconde even geen internetsignaal is, merk je daar bij internetten op je pc of laptop niet zoveel van, behalve bij streaming audio of video.
Maar op je TV-beeld zie je meteen blokjes stilstaand beeld verschijnen, en het geluid klopt ook niet meer. Buitengewoon hinderlijk als je internetsignaal dus niet mooi constant is.

Mijn broer heeft een jaar lang ellende gehad en is overal tegen dovemansoren aangelopen. Bij metingen was er nooit een afwijking te zien, maar soms had hij urenlang alleen maar storing (maar dan waren ze dus niet aan het meten). Hoe vaak hij mij niet gebeld heeft (via zijn mobiel!) om te checken of ik nog wel TV-beeld had (via de kabel: ja dus).
Pas nadat ze zijn signaal doorlopend zijn gaan monitoren, hebben ze toch nog een onregelmatig vrijwel volledig wegvallend signaal kunnen zien.
Het werd pas beter toen ze hem binnnen zijn flatgebouw via een reservelijn hebben aangesloten. Nu heeft hij alleen nog af en toe de korte onderbrekingen die bij een wat minder goede lijn tussen wijkcentrale en woongebouw schijnen te horen. Ook voor de specialisten was dit trouwens een extreem uitzonderlijk geval, maar het is wel echt gebeurd, en doordat het zo uitzonderlijk was, werd hij dus eerst een jaar lang met zinloze metingen en vervangingen van dingen die goed waren "aan het lijntje gehouden"! Redeloos, reddeloos, radeloos ...

Ik wil dus nooit alles-in-1, dat snap je nu wel hè! Mijn ADSL internet komt van dezelfde wijkcentrale, maar ik zit er een stuk verder vandaan. Ik kijk lekker nog analoog en heb een gruwelijke hekel aan pratend beeld met stilstaande lippen ...

Het antwoord op de vraag is dus ja. (Goed dat u argwaan hebt, en u bent nu gewaarschuwd!)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik moet het nauwkeurigerstellen: de hoofdvraag was of je veel kans op storing zou hebben: nee, dát eigenlijk niet.

Maar: in de uitleg staat dat de vraag aan de orde is omdat vraagsteller nu met alleen het internet via de telefoonlijn al merkbaar last heeft van storingen: nou dán is er wél een verslechtering logisch te verwachten als de TV ook op dat signaal moet gaan werken.

En daar ken ik een prangend voorbeeld van.
8 jaar geleden
Ik heb nu 6 jaar TV, telefoon en internet via de telefoonlijn van KPN en als ik 1x in de maand zo'n hikkerig beeld heb, dan schat ik het nog ruim. Ik denk dat het eerder 1x per 2 maanden is.
Mijn zus, die een paar straten verder woont, heeft digitale TV van Ziggo en als ik daar zit, dan zie ik binnen een uur meer storingen dan ik in een jaar heb.......