waarom neemt mijn dvd recorder geen beeld op?

Ik kan alleen opnemen als de TV aanstaat. De tv heeft een CI kaart en de dvd recorder is met een start aangesloten op de TV. De coax kabel is aangesloten op de TV. Als ik bron ext gebruik op de TV, komt er wel beeld via de dvd recorder. Als ik wil opnemen moet de TV op de bron TV staan. Via ext krijg ik de melding dat het beeld niet kan worden opgenomen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Verkeerd aangesloten.

De Coax moet (ook) in de DVD-recorder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dan ben je niet meer afhankelijk van de TV.

(doe dit in je hoofd: Gooi je tv weg sluit alleen de DVD-recorder aan op de coax-kabel, als je nu zou weten wat je moest doen met de afstandsbediening zou je op kunnen nemen, dat weet je niet en daar heb je de TV voor nodig, oh ja en om het opgenomen beeld te bekijken)

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu zit je met het probleem dat je geen Coax meer in je tv hebt. Vaak kan je de coax doorlussen en anders kan je de coax splitten direct vanaf het aansluitpunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Castle
8 jaar geleden
+ simpel toch.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MrTomaat Als ik de coax in de dvd recorder doe dan kan ik alleen analoog opnemen. Ik wil ook de zenders opnemen die bij mijn uitgebreide abonnement horen. Heb wel beeld en kan ook opnemen via de recorder als de tv aanstaat, maar kan het niet opnemen als de tv uit staat. Dat is het probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat jij wil kan niet, zie uitleg Beer56. He hebt dus geen probleem maar een onmogelijkheid(onoplosbaar).
De DVD recorder kan niet zelfstandig een TV programma opnemen omdat deze het op te nemen signaal aangeleverd krijgt via de Scart kabel vanuit de TV.
En aangezien het kabelsignaal in de TV, dus d.m.v. de in de TV ingebouwde CI + kaart gedecodeerd wordt, kun je alleen het in beeld zijnde programma opnemen op een externe DVD recorder en geen andere kanaal uit je pakket.

Om dat voor elkaar te krijgen moet je een externe signaal decoder met recorder hebben zoals bijv. de Ziggobox of de UPC Horizon box.
Deze decoderen het signaal en geven dat aan de TV door via een HDMI kabel.
De CI in de TV wordt dan niet meer gebruikt.
Deze apparaten hebben een eigen afstandbediening voor de kanaal/programma keuze.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Of als je een tv hebt met HDD-PVRfunctionaliteit kan je een HDD aan de USBuitgang hangen en zo het CI+ gedecodeerde signaal opnemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vraag was hoe het kan dat ik alleen kan opnemen als de tv aan staat en niet als hij uit staat. Gedecodeerde zenders kan ik gewoon opnemen als de tv maar aan staat