Groep knalt eruit door coax tv kabel hoe kan dit?

Ik heb een Samsung televie en wou deze graag aansluiten op de coax om tv mee te kijken,de Samsung Tv heeft een ronde stekker met aarde aansluiting alleen is er geen aarde in de buurt van de televies (zit dus in een normaal niet geaard stop contact)

Wanneer ik er een coax kabel erin wil doen trekt deze een vonkje en knalt de groep naar beneden

Zal het probleem zijn verholpen als ik de televisie aard?.

Groet,

Sven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
ronron1212
9 jaar geleden
sluit je je tv met een coax kabel aan op stoom?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee?
Ik doe televisie in de stroom..niet geaard dus,en dan als ik de coax erbij hou knalt de groep naar beneden,vandaar vraag ik mij af of het aarde van de televisie zou helpen.
ronron1212
9 jaar geleden
Maakt niet uit waar hou je de coax bij of is je coax kabels stuk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, want dan zal waarschijnlijk de aardlek eruit floepen en alle groepen uitschakelen. Wat je kunt proberen is de COAX aansluiten op je TV en dan de groep weer inschakelen, als dat niet lukt is er meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik de groep omhoog druk knalt deze gelijk weer naar beneden,er zit nog een televisie via een splitter op de zelfde kabel en dat is geen probleem,ook staat er geen super hoge spanning op de coax.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had ergens op een forum gelezen dat soms de coax aansluiting van een televisie via de aarde op de stekker loopt,vandaar dat ik de vraag stel.
ronron1212
9 jaar geleden
nee dat loopt die kabel niet. Gewoon in de goed ingang stoppen en op de kast van de provider meer niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn kabel is goed en mijn signaal ook de tv werkt prima zolang ik de coax er maar niet in doe want dan knalt de groep om..ik vraag me af of het aarde van de tv stekker dus nut heeft.
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe kan je signaal op je tv hebben zonder de kabel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry typ foutje,mijn televisie werkt goed,ik gebruik hem ook als HMDI beelscherm voor mijn Pc, alleen als ik de Coax kabel erin wilt duwen knalt deze eruit, alleen het chassis van de tv word toch geaard door de aarde aansluiting,als deze geen aarde heeft gaat de spanning ''zweven'' dacht ik?..
ronron1212
9 jaar geleden
dus de aansluiting met je pc werkt wel dus aarde kan je uitsluiten.
Iets mis met je kabel of je stopt hem ergens in waar hij niet in hoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212, je blijft een leuke onbeholpeling
:)
ronron1212
9 jaar geleden
leg even uit beer56 je weet meer

Antwoorden (3)

Het gebeurd vaker dat er spanning op de coax aarde staat. Je kan proberen de coax zelf te aarden, dan word deze spanning afgevoerd. Of een galvanische ontkoppeling tussen de coax kabel zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een van de apparaten die is aangesloten op je coax heeft waarschijnlijk een kleine lek naar aarde. Dit merk je doorgaans niet omdat de apparaten zelf niet geaard zijn. Pas als je de coax erin stopt gaat er een klein stroompje naar aarde lopen en knalt de aardlek van je groep eruit.
Hoe vind je de boosdoener? Haal alles los incl. antenne versterker / digibox / computer en ook de apparaten welke zijn aangesloten op je splitter. Schakel alle apparatuur die je wilt aansluiten helemaal uit (dus niet standby).
Begin dan met 1 tv of LCD aan te sluiten op je coax en schakel deze in. Gebeurt er niets, sluit dan het volgende apparaat aan en zet het aan. Zodra de aarde eruit springt heb je de boosdoener te pakken.
Let wel op, sluit eerst de coax aan en zet pas dan het apparaat aan.

Tip: Probeer de coax eens te aarden aan de verwarming en kijk of dat het probleem oplost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je andwoord echter weet ik niet hoe ik een coax moet aarde.. moet ik dan de kopere kern van de coax rond de radiator winden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt de buitenmantel (dus niet de kern!) met de aarde van de CV verbinden door bijvoorbeeld een draad tussen de twee te verbinden.
Als je hier geen affiniteit mee hebt lijkt het me voor nu beter als je er even iemand bij haalt die hier kennis van heeft.
Er is een fout in de TV. In de voeding is secundair en primair gescheiden. Er staat echter wel een condensator tussen die 2 schakelingen en die is kapot. Laat hem alleen vervangen door iemand met kennis van zaken.