heb je voor interactieve tv een speciaal abonnement nodig?

Op dit moment heb ik kabel tv van ziggo. Ik ga binnenkort apple tv aansluiten. Dit is interactieve tv toch? En moet ik hiervoor een andere abonnement nemen of is het abonnent met kabel al genoeg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet in ieder geval een abonnement hebben met digitaal signaal. Je moet dus iets van een decoder hebben, een kastje tussen de wandaansluiting en de tv, en als je die al hebt hoef je niks te veranderen. Gaat er een kabel direct vanuit de muur naar je tv dan moet je van abonnenment veranderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal de -3 even verklaren. - Je moet in ieder geval een abonnement hebben met digitaal signaal.
x Dat is elk abo van Ziggo. (maar ok) - Je moet dus iets van een decoder hebben, een kastje tussen de wandaansluiting en de tv, en als je die al hebt hoef je niks te veranderen.
x Nee je moet een decoder hebben die interactieve TV aan kan. Als je dus een oude (lees niet interactieve) decoder hebt moet je wel wat veranderen. - Gaat er een kabel direct vanuit de muur naar je tv dan moet je van abonnenment veranderen
x Bij mij gaat er een kabel direct vanuit de muur naar mijn TV (CI+ decoder zit in de tv zo heb ik digitaal HD). Als ik interactieve TV wil moet ik een decoder bestellen die Ziggo aanraadt/aanbiedt. Digitaal en analoog gaan over dezelfde kabel (COAX). Dus ook iemand die alleen analoog kijkt hoeft niets te veranderen aan zijn abo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet helemaal correct bij ziggo kan je nog steeds analoge tv abbonement afsluiten
Alleen als je ook internet via de kabel hebt heb je altijd digitaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet waar. Ziggo voert een kabel naar je huis, COAX. Daar gaat over analoog, digitaal, internet, telefonie. Analoog en digitaal zal je altijd kunnen ontvangen bij elk abonnement. TV+Internet (en telefonie) heb je een ander abo voor nodig (en een modem/router). Je moet wel een decoder en (geactiveerde)smartcard hebben, maar dat heeft niets met het abo te maken. Laat mij maar eens de "ik wil alleen analoge tv bestellen" pagina zien. Ik heb ooit een (analoog) TV-abonnement bij Ziggo afgesloten dat werd vanzelf analoog+digitaal. Even een decoder+sm gehaald en ik had digitale TV.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Ziggo hoef je vaak geen abonnement af te sluiten als je analoog wil. Vaak sluiten ze het signaal niet af in de kast, kan je net zo lang gratis analoog kijken totdat je besluit dat je digitaal en/of internet (+telefonie) wil nemen.
Je hebt geen Apple tv nodig, maar een decoder die Ziggo voorstelt om interactieve TV te ontvangen.

https://www.ziggo.nl/televisie/interactieve-hd-recorder

Apple TV is geen interactieve TV in mijn ogen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Interactieve TV: wat heeft u nodig?

1. Kies een TV-abonnement van Ziggo:
TV Standaard (voor 60 digitale en 20 HD zenders)
TV Plus (voor 90 digitale en 23 HD zenders)
TV Extra (voor 120 digitale en 29 HD-zenders)

2. Kies een digitale ontvanger:
Interactieve HD recorder en smartcard
Interactieve HD ontvanger en smartcard
Interactieve CI+ Module en smartcard

Er is dus ook een (kleine) kans dat je TV interactieve TV aan kan, dan moet je de CI+ module aanschaffen.

Normaliter moet je een decoder bestellen en hoef je geen verandering aan te brengen in je abonnement.