Waarom worden zwarte pixels rood in mijn TV?

Laatst heb ik een mooie Samsung TV gekocht. Heeft het een paar maanden goed gedaan. De laatste tijd krijg ik af en toe rode pixels op degene die zwart moeten zijn. Het probleem ligt niet aan een van mijn ingangen, want hij doet hetzelfde met HDMI en kabel. ik heb vanalles al geprobeerd en hij blijft het doen. Het rare is ook dat hij het soms wel doet, en dan weer niet. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat de rode (sub)pixel blijft hangen. één pixel is opgebouwd uit drie subpixels die de RGB waarden vertegenwoordigen en zo kan elk gewenste kleur gemaakt worden. Echter bij zwart wordt het licht geblokkeerd(i.t.t. wat veel mensen denken dat deze dan uit staat, de waarheid is precies andersom) De sub pixel voor rood laat het licht nog gewoon door.... Is bitter weinig aan te doen behalve onder garantie terugbrengen.