waarom zijn er geen TV opbouw/inbouwdozen met 2 tv aansluitingen?

Is eigenlijk altijd of tv, of radio of combinatie en evt. voor schotelantenne.
Terwijl als je 2 tv's aan wilt sluiten je altijd een splitter nodig hebt...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is omdat mensen 'traditioneel' geen twee TV's naast elkaar zetten. In de tijd van nu hebben we echter setopboxen en harddisk recorders die ook een COAX aansluiting nodig hebben dus zou het logisch lijken. Deze ontwikkeling neemt echter weer af omdat we met een CI+ module al deze functies in onze moderne TV's kunnen stoppen waardoor we weer terug kunnen naar één COAX aansluiting. Als we dat willen tenminste.

Met een soldeerbout kun je trouwens van twee COAX wanddozen één dubbele voor TV maken, maar dan ben je wel even aan het prutsen.