Waarom zitten bij flatscreen tv-toestellen de speakers aan de onderkant of de achterkant?

Is dat een kwestie van vormgeving? Het maakt het geluid wel bar slecht en moeilijk te verstaan voor ouderen zoals ik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Ivana
9 jaar geleden
Daar heb ik ook last van. Klopt als een bus!!

Het beste antwoord

Het is volgens mij inderdaad één van de weinige manieren om beide het toestel en het kader zo mooi en dun mogelijk te laten overkomen.

Voor wat betreft het geluid wordt er vanuit gegaan dat de televisie dicht bij een muur staat die het geluid terug naar voren kaatst.

Als je wilt, kun je andere speakers aansluiten op de televisie, bijvoorbeeld een surround set, waarbij je de (nieuwe) speakers vanzelfsprekend naar voren richt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Ik heb momenteel een koptelefoon aangesloten.

Andere antwoorden (1)

Een flatscreen biedt te weinig ruimte voor een voldoend grote speaker.
Als je goed geluid wilt hebben moet je er altijd een stereoset bij hebben.
Een speaker heeft nu eenmaal ruimte nodig.