Hoe krijg ik geluid van de tv via de dolby surround ?

Dolby surround werkt alleen als ik hem op tv zenders zet, rtl4 en andere zenders

maar als ik films wil kijken via de USB stick komt het geluid alleen uit de tv en dat geldt ook als ik mijn mobiel aan de tv aansluit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met dolby surround bedoel je denk ik een home cinema set of versterker. Waarschijnlijk zit er een kabel niet aangesloten vanaf tv audio out naar je versterker. En wel vanaf je tv box naar je versterker.
hoe zit alles aangesloten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood en wit zit in de receiver waar de boxjes en de woofer ook op aangesloten is, maar als ik een usb in de tv stop met een film dan komt het geluid uit de tv en niet uit de dolby dat zal toch automatisch moeten gaan lijkt mij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je analoog tv of digitaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had dit probleem ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt zn kastje waar je tv mee ontvangt ? KPN kastje, met die dolby apart
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist, het geluid vanaf jou kpn naar jouw receiver kan maar 1 kant op, het is de kpn box die voor het geluid zorgt niet de tv. Voor de tv moet je een kabel trekken van de tv audio out naar de receiver. Bij mijn phillips kon dit alleen via een audio digital stekker waar ik ook weer een converter tussen moest zetten dus was ook een heel gedoe. Maar nu doet alles het
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus eigelijk moet ik 2 kabels met rood en wit aansluiten ipv 1 ? er zit maar 1 witte en 1 rode ingang op de tv, Of bedoel je dat ik de kabels moet switchen zodra ik een usb film bekijk en wil afspelen op dolby
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood en wit= stereo punt. Wat je moet doen is opgeven welke apparatuur je hebt.
TV Merk+type
5.1set Merk + type Waarschijnlijk moet je van je tv met een coax of optische kabel naar je 5.1set. Wat ook kan is met een HDMI kabel als beiden HDMI ARC ondersteunen. Daarnaast moet de USB stick een film bevatten met 5.1 spoor. Divx/Xvid AVI's hebben dat meestal niet x264 MKV's vaak weer wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is moet het zo aangesloten zijn: KPNkastje>HDMI>Receiver>TV (geluid RTL4) TV(digital out)>coax of optical>receiver (geluid USB/apps)
of
TV(ARC)<>HDMI<>Receiver met ARC (geluid USB/apps) Alle andere mogelijkheden geven geen geluid of geen 5.1 geluid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
KPN kastje > scart receiver heeft scard tv: toshiba ct 90388 hitachi/receiver type geen idee wat ik zie is stereo dus rood wit aan de tv en aan de receiver en kpn kastje en scard
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft je receiver een digitale audio ingang?
Waarom gebruik je in hemelsnaam SCART? Dat geeft ontzettend slecht beeld op een HDTV. Doe jezelf een plezier en neem een HDMI-kabel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, omdat er geen hdmi in de receiver
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit er component uit (rood/groen/blauw) op je KPN kastje? Dan zou ik die gebruiken. SCART naar een HDTV, ik snap echt niet dat mensen daar mee kunnen leven. Ik zou 10x liever geen 5.1 hebben van tv (er is toch bijna nooit een 5.1 uitzending) dan geen HDMI of component.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar belangrijker(voor de vraag). Heeft je receiver een digitale ingang?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus optisch of coax.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb optisch in receiver dan in tv gedaan geen respons, rood wit in tv en.receiver nog niks knp kast/zenders werkt op receiver alleen usb in tv en dan films werkt niet

Antwoorden (1)

Bij kpn pakt hij het geluid via jouw kpn box. Bij films of muziek op usb wil hij het geluid vanaf jouw tv pakken. Zelfde met smart tv netflix enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe zorg ik dat USB film via de dolby gaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door een kabel vannuit je tv audio out naar receiver audio in te doen. Die er nou inzit geeft het geluid en of beeld naar je tv
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
werkt nog niet