Ik krijg mijn beeld op tv niet meer schermvullend nu KPN iets heeft veranderd m.b.t. tot interactieve tv. Wie helpt?

Via instellingen krijg ik mijn beeld wel schermvullend maar als ik dan tv ga kijken dan blijft het beeldscherm een paar seconden schermgevuld en daarna verkleint het weer. Ik vind dit heel hinderlijk dus wie weet raad?

Ik heb een heel oude doch verder uitstekend werkende tv.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meer info graag. Welke tv? Nog een oude vierkante beeldbuis?
Welke decoder van KPN?
Is het niet beeldvullend omdat de programma's 16:9 zijn en je scherm 4:3?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je rondom zwarte randen? Of alleen aan de boven of zijkanten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een oude Daewoo breedbeeld televisie.
Ik heb een experiabox.
Ik kan het beeld instellen met rondom zwarte randen maar ook met aan de zijkant zwarte randen. Alleen als ik het scherm op 16:9 zet kan ik het op schermvullend zetten en dat doe ik dan ook en ik klik ook op bevestigen.
Dan is het beeld dus een paar seconden schermvullend en daarna verkleint het weer naar zwarte randen aan de zijkant.
Voordat KPN vorige week deze verandering doorvoerde kon ik alle programma's altijd beeldvullend bekijken. Dat zijn dus dezelfde programma's als waar ik nu naar kijk. Ik heb van alles geprobeerd maar wat ik ook doe het probleem blijft bestaan.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staan de instellingen voor je beeldresolutie op automatisch, je kunt bij de meeste televisies instellen welke resolutie je wilt en selecteer dan de resolutie die je televisie ondersteunt. Anders kun je ze een voor een selecteren en kijken welke er het beste uitziet, de meeste televisies nu hebben een resolutie van 1920x1080 maar omdat u een oudere tv heeft zal dat waarschijnlijk wel anders zijn ( meestal ook op de doos van de tv )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik heb de tv 2e hands gekocht en heb derhalve geen doos.
Maar ik ga e.e.a. eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan nooit resolutie kiezen. Resolutie is iets wat ontvangen wordt door een tv. Je kan alleen de verhouding veranderen (zoomen, stretchen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Mr. Tomaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, Ik heb inmiddels KPN kunnen bereiken (waren steeds in gesprek).
Het probleem is bij hen bekend. Zijn veel klachten over. Men is bezig een oplossing te bedenken maar die is nog niet in zicht.
Ik krijg nu een ander kastje en daar wordt het probleem ook mee opgelost.
Ik wilde dit toch even laten weten.