Waarom slecht beeld met analoog signaal op LCD-tv, kan ik hier iets aan doen ?

Ik kijk nog steeds analoog tv, en had altijd prima beeld op mijn "gewone" tv.
Nu heb ik een platte breedbeeld LCD TV ( Panasonic TX-L32E6E ), daarop is helaas het beeld een stuk minder, licht geblurred ( vooral ogen e.d.). Bij een DVD is het beeld uitstekend, ook bij een film/serie vanaf een USBstick, soms haarscherp. Kan zo'n tv een analoog signaal dan niet goed verwerken ?
En kan ik daar iets aan doen, qua instellingen o.i.d. ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Analoog is gewoon niet meer van deze tijd, zeker niet op pixel gebaseerde schermen (bijna alle platte beeldschermen). Neem niet alleen digitaal maar vooral ook een HD-abonnement (digitenne is ook digitaal maar amper een verbetering ten opzichte van analoog) .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip: Neem een CI+ Module +smartcard. Dan heb je geen losse decoders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reakties. Ik houd het leven graag zo simpel mogelijk ( ja ik gebruik ook nog de video) maar zal toch ooit digitaal moeten.... Zijn er ook nadelen aan de CL+ optie ? Kun je zonder een decoder ook programma's opnemen, pauzeren of later oproepen ( dat kan met een decoder toch?) ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je kan ligt aan de decoder en/of de TV met CI+.
Een (digitale)decoder hoeft niet meer te zijn dan een kastje waar je alleen maar digitale TV mee kan kijken. Je hebt ook decoders met video-opname functie, en of pauzeermogelijkheden en of video-on-demanddienst. Heb hier een TV met CI+ waaraan ik een USB-hardeschijf kan koppelen om zo TV op te nemen. Veel simpeler dan met een losse videorecorder (zeker als je vergelijkt met een VHS-recorder/DVD-recorder). -niet elke TV met CI+ kan dat overigens- De TV die ik heb kan niet het ene kanaal opnemen en dan op het andere kijken, er zijn wel decoders die dat kunnen (twintuner). Als je programma's wil pauzeren zal je iig een decoder nodig hebben. (ja ik gebruik ook nog de video) Wat bedoel je met "de video"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Ik houd het leven graag zo simpel mogelijk" Ik ook, daarom heb ik geen losse decoder/videorecorder meer. Maar wel CI+. Digitaal maakt het niet moeilijker, wel een stuk prettiger om naar te kijken.

Antwoorden (1)

Analoge televisie signalen, zowel via de ether als via de kabel, zien er helaas op een HDTV vaak slechter uit dan op een gewone “ouderwetse” analoge televisie. Dit fenomeen wordt gek genoeg veroorzaakt doordat een HD TV een veel gedetailleerder beeld kan weergeven dan een analoge TV. In de HDTV is electronica ingebouwd die zowel de goede als slechte elementen van het lage resolutie analoge signaal “opblazen”. Naarmate het analoge signaal beter en stabieler is zal het eindresultaat betere kwaliteit opleveren. Wanneer het signaal echter ruis, interferentie of randscherpte problemen bevat (die minder zichtbaar zijn op een analoge TV door de lage resolutie) zal de HDTV proberen deze elementen te corrigeren. Dat laatste gebeurt echter met nogal wisselend succes.

Toch maar overstappen op digitaal?
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vreemd, er staat nog maar één antwoord bij deze vraag. Er was ook een antwoord gegeven door "TegenXinnig", en als ik toch een Beste Antwoord wil honoreren, zou het die zijn, maar die is verdwenen ! Ik sluit de vraag dus nog maar even niet, wacht tot die weer er bij staat.
robertweiland
deze reaktie was mijn antwoord op uw mail maar wordt niet doorgestuurd naar geenantwoord@goeie vraag, dan dus maar zo.