Hoe kan ik regionale tv blijven ontvangen zonder kabel?

Ik sta op het punt om alles wat verband houdt met tv, telefoon en internet te vervangen. Dat is nodig, maar ik moet eerst afwachten of ik nog een klantgericht advies krijg van mijn huidige provider.

Ik heb nu kabel en daarvan mis ik alleen de lokale en regionale zenders.
Met behulp van een USB-stick van Aldi had ik het probleem dat mijn huidige PC en de internetverbinding daar niets mee konden.
Software was niet meer beschikbaar voor latere versies. (Wel voor tussenliggende maar niet voor mijn oude en nieuwe.)

Kan iemand mij uitleg geven of er andere mogelijkheden zijn om incidenteel toch te kijken? Er schijnen volgens de consumentenbond mogelijkheden te zijn, maar de uitleg begrijp ik niet en is te summier. Het is niet volledig genoeg en bevat te weinig details om na te gaan hoe het dan eventueel anders kan dan beschreven.

Kort samen gevat: Kan het nog wel anders en hoe als het wel mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een redelijk moderne tv hebt die ook digitale kanalen kan ontvangen dan kun je met een stukje draad in de antenne-ingang alle Digitenne kanalen ontvangen. Zonder abonnement kun je dan Nederland1, 2 en 3 alsmede de regionale zender bij jou in de buurt gratis bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Als je de specificaties van de tv hebt of het typenr. zou je moeten zoeken op DVB-T.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@koosknip
Regionale zenders worden wel via Digitenne uitgezonden, lokale zenders (plaatselijke zenders) - daar vroeg Blij ook om - echter niet. Die zijn van de plaatselijke kabelaars of glasvezelaars afhankelijk of die het willen doorzenden. Veel lokale stations hebben echter wel een website waar op gestreamd wordt.