Werkt de USB-stick van dongle nog steeds?

Kan je die zonder abonnement gebruiken? En is er een antenne nodig.
Mijn telefoon met prepayd kan ik alleen met een koptelefoon gebruiken. Die fungeert als antenne. Ook dat alleen ned1, ned2 en ned3 ermee te ontvangen is.

Deze bijvoorbeeld: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/usb-tv-stick-aldi-wifi.153187

Toegevoegd na 2 minuten:
Extra uitleg:
De betreffende stick die ik bedoel is een tv-stick met een stukje software.
Ik kan niet ontdekken of het ook zonder abonnement bruikbaar is. En eventuele kosten die er aan verbonden zijn.
Bij mijn telefoon kan ik radio luisteren zonder abonnement.

Toegevoegd na 23 uur:
En met mijn tablet kan ik ook zonder aangesloten wifi radio luisteren, maar waarschijnlijk niet zonder koptelefoon.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik kan via zoeken op internet alleen oudere informatie hierover vinden.
Niet duidelijk is of het ook via Windows 8 werkt. De stick is er alleen in USB 2.0 en er is een CD-rom speler voor nodig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland kun je met een DVB-T stickje gratis Ned1/2/3 ontvangen (en regionale zender), en je hebt wel een antenne nodig. Als je dicht bij de zender zit volstaat een paperclip als antenne.

Toegevoegd na 2 dagen:
Of het ook onder Windows 8 werkt kan niet niet met zekerheid zeggen, maar als het onder Windows 7 werkte zou het ook wel moeten lukken onder Windows 8.
gvrox
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Ja, dat zou wel moeten lukken, maar meestal zit er al een antenne zoals http://www.allproducts.com/manufacture100/tlantenna/product5_print.html bij zo'n DVB-T stick.