is een oude dikke tv geschikt voor de upc horizon mediabox?????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De horizon mediabox is bepaald geen succes als ik dit zo eens lees. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=60&t=125061&sid=8d36e06e06fcffc232fc8ef7a30345d3&start=140
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn allemaal reacties uit 2013. De huidige Horizon Mediabox is aanzienlijk verbeterd. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de Horizon sinds 1 april van dit jaar standaard wordt geleverd bij alle klanten die programma;s op willen kunnen nemen. Als de Horizon niet betrouwbaar zou zijn, is het toch niet logisch dat UPC dit zou doen, ze zouden dan immers de problemen over zich uitroepen.
Thecis
9 jaar geleden
Logsiche reactie. Maar helaas niet waar. Ikzelf heb de horizon box en na 2 jaar werkt het nog steeds niet goed. Het grote probleem is namelijk dat:
a) UPC deze apparaten veel te snel heeft uitgerold terwijl men min of meer wist dat het nog niet klaar was.
b) de eigen software heeft willen ontwikkelen waardoor ook (grove) fouten gemaakt zijn. Het economisch belang is veel groter dan een apparaat te leveren dat niet goed werkt. Ze hebben de problemen al over zich afgeroepen en betalen daar nog steeds voor (dus de initiele winst die ze zouden maken, is al weg door de uren van de mederwerkers die alles proberen te herstellen). Deze info heb ik zelf vanuit medewerkers van UPC zelf. Na al ruim 10 monteurs en letterlijk uren aan de telefoon met een gespecialiseerde case manager komt je nog wel eens wat te weten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2013 is echt nog niet zo lang geleden hoor.

Antwoorden (2)

Ja, er zit immers een SCART aansluiting op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat zal ook nog wel een paar jaar aanhouden. Half Nederland staat nog vol met oudere tv's in slaapkamers, maar ook in woonkamers zijn er nog te vinden zonder HDMI.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De TV is geschikt, mits er een SCART aansluiting op zit. Als dit het geval is, kan je de horizon box gebruiken.
Je moet alleen wel rekeningen houden dat je dan geen HD kwaliteit hebt. De horizon box is een apparaat wat je zenders in HD aanbiedt. Het beeld is dan aanzienlijk scherper dan geen HD kwaliteit (verschil tussen hoe je het aansluit, SCART geeft geen HD door, HDMI wel).

Verdere functies zullen gewoon beschikbaar zijn. Je kan tot 5 programma's simultaan opnemen, de wifi, modem etc is allemaal gewoon beschikbaar.

Houdt wel rekening met het feit dat als je een HD tv koopt, dat je uitkijkt met Philips en Samsung TV's. Het HDMI protocol van de Horizon box geeft problemen icm met deze merken (zelf heb ik een philips TV en de problemen heb ik al bijna 2 jaar. Helpdesk heeft geen oplossing vooralsnog).
Ik kijk dus met zekere regelmaat over de SCART aansluiting omdat via de HDMI ik om de 15 a 60 seconden even (2 sec) zwart beeld krijg... Verre van ideaal.

In basis is de Horizon Box een mooi apparaat. Veel mogelijkheden, absoluut. De uitvoering is wat minder, er zijn veel problemen mee.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je tegenwoordig niet met UPC gebruik maken van de CI-module in TV's? Of heb je dat juist niet op je TV zitten?
Thecis
9 jaar geleden
Heb ik wel op de TV zitten, maar toendertijd had UPD geen CI module. En ik zag voordelen in de Horizon Box en had gedacht dat een anderhalf tot 2 jaar na introductie de kinderziektes er wel uit waren... Helaas... Mijn TV heeft het er wel op zitten. Die is van (nagenoeg) alle gemakken voorzien. Maar ik loop er dan wel tegenaan dat ik niet kan opnemen. En daar maak ik heel veel gebruik van (ik neem een aantal series op, en kijk die later zodat ik in ieder geval de reclames kan doorspoelen. Ik ben zelf bereid om 20 min na de start pas te gaan kijken, kan ik de reclames doorspoelen en in die 20 min kan ik nog wat nuttigs doen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer zeg. Onbegrijpelijk ook dat zulke bedrijven gewoon hun zaken niet op orde hebben. Ziggo en UPC gaan straks een worden wellicht, ik hoop dat dat geen gevolgen heeft aan de Ziggozijde. Ben juist tevreden over Ziggo en zie nog niet genoeg voordeel in glas, heb je dat al overwogen of is dat nog geen optie?
Thecis
9 jaar geleden
Ik woon in een gat (dorp met 9 hele straten). Hier is alleen UPC beschikbaar, anders was ik al over gestapt...