Mijn tv heeft geen internet aansluiting, kan ik hier toch internet op krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ja, daar zijn verschillende oplossingen voor. Je kunt bijvoorbeeld een Android TV-stick gebruiken. Die zijn niet zo duur, en je kunt ermee internetten en andere apps gebruiken.
bamibal
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Je tv moet een HDMI-aansluiting hebben. Internet wordt ontvangen door de stick.
daar zijn verschillende methodes voor ik ga er vanuit dat je een moderne tv hebt met hdmi maar niet met een internet poort of wireless internet mogelijkheid zoals je zegt

1 als je een pc aansluit die een videokaart heeft met een dvi uitgang sluit je deze via een dvi hdmi kabel. dan krijg je gewoon je compleet pc beeld op tv.
er zijn wel andere methodes maar deze is de meest simpele

2 je koop bijvoorbeeld een apple tv of andersoortige media player het is dan wel geen echt compleet internet maar meer een media player. en kan je diensten als netflix daarop afspelen.
3 je tv beschikt over een usb poort waarin je een usb internet ontvanger op kan aansluiten.
ook daarmee kan je diensten als netflix ontvangen
gewoon browsen daarmee is niet echt handig
meestal zijn het voorgeprogrammeerde app bijv youtube
4 Je koopt een goedkope xbox 360 of PS3 kan ook volgens mij
let wel voor media players en xbox heb je daarna wel abbonementen nodig
om ander diensten als netflix etc te kunnen ontvangen
PS3 ken ik verder niet maar zal ook wel betaal diensten hebben

De goedkoopste manier is dus wel een pc of mac die gewoon je tv als monitor gebruikt.
Het is toch niet echt handig als je draadloos toetsenbord en muis etc moet gebruiken
maar het is de meest veelzijdige optie.
games videoclip kijken en gewoon internetten op de manier zoals je dat op de pc gewend bent is mogelijk
maar denk dat browsen best wel lastig is met een toetsenbord en muis op de bank.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je wel een TV hebben die Wi-FI ready is. Niet elke tv is dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@captcha 3. De USB-stick bezit die apps helemaal niet. De apps zitten al op de TV en de stick verzorgt alleen maar de Wi-Fi verbinding.
capthavoc
10 jaar geleden
Je ziet wel niet alles is zo eenvoudig
Ik weet niet of android stick op dezelfde manier werken ?
ik meende dat deze wel de apps onboard hebben ?
laat je dus goed voorlichten. Die stick zijn wel de handigste en meestal goedkoopste methode
maar of ze echt de handigste in het bedienen zijn is ook even de vraag.
vaak heb je hier toch weer een aparte AB voor nodig maar ik denk dat het handig is om voor elke optie eerste eens te kijken op YTube of je review en installatie videos kan zien bv deze https://www.youtube.com/watch?v=vYQckuFWv1I
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Android stick is een HDMI-stick en geen USB-stick. Eigenlijk is een Android-stick hetzelfde als een PC, waar een een USB-stick geen opzichzelfstaand apparaat is. Er zitten (soms?) wel USB aansluitingen op een Android stick maar dat is niet om met de TV te verbinden maar met de keyboard/muis en een USB-stick.
Mijn kinderen gebruiken de Wii om internet mee op de TV te krijgen. Werkt prima. Je moet dan wel je Wii aan het internet hangen (en dat moet je niet doen als hij gekraakt is).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet kan je gewoon online met een gekraakte Wii zonder gebanned te worden. Anders dan met een 360/PS3