Is men lcd-tv nu echt aan het eind van z'n leven ?

Het scherm van men lcd-tv valt na enige tijd uit (+/- 1 uur) , maar men geluid blijft wel . Wanneer ik met de afstandsbediening de tv uit zet en onmiddellijk terug aanzet werkt alles terug normaal . Als ik dit een paar keer na elkaar doe dan is de tijd dat het scherm wel werkt voor het weeral uitvalt steeds korter . Als ik dan een paar uur wacht voor ik de tv nogmaals aanzet dan is het terug pas na een dik uur dat het scherm uitvalt .

Ik heb de tv in augustus van 2006 gekocht , dus nu op t moment is die 7,5 jaar oud .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is de backlight (lamp achter het scherm) de oorzaak. Bij warm worden valt ie uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt waarschijnlijk, het is vaak goed te repareren. Zoek dus een tv-reparateur bij jou in de beurt en vraag wat dat zou moeten kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meten is weten, ik denk dat de voeding wat "rotte" condensatoren
heeft, is heel goed te repareren.
Condensatoren gaan na verloop van tijd verlopen, zeker als het om
types uit China gaat. Je kan ze herkennen(meestal) doordat ze bol gaan staan. Door warm worden kunnen ze veranderen van waarde
en zelfs kortsluiting veroorzaken,
wat uiteindelijk kan resulteren in uitvallen van de TV. Een eerdere reactie die ik zag kan ook een oorzaak zijn, de backlight aansturing. Ook hier kan temperatuur een invloed hebben, slechte soldeer verbindingen, onjuiste weerstand in het circuit maakt het systeem onstabiel, Succes.

Het beste antwoord

Het meest voorkomende probleem van falende LCD TV's zijn kapotte condensatoren. Deze worden met name door de jaren heen steeds slechter en presteren ook steeds minder tot op een punt dat ze lek raken en ze op temperatuur komen.

Een dergelijke Condensator kan een waarde hebben van bijvoorbeeld 2200uF
(Microfarad) als een condensator lek is wegens ouderdom en het vele in en uistchakelen kan er van die 2200 misschien nog maar 200 over blijven de condensator zorgt dan voor een hogere belasting van de voeding die daardoor oververhit raakt en uitschakeld. Dit kan zowel in de voeding gebeuren als in de inverter.

Condensatoren zijn echter zeer makkelijk te vervangen en zijn niet duur. Ik repareer in mijn bedrijf regelmatig computers, LCD Monitoren en LCD TV's. Het is een veel voorkomend probleem, met name omdat elektronica componenten steeds goedkoper geproduceerd worden en daardoor ook een korte levenduur hebben ten opzichte van vroeger.

Een reparatie van een LCD TV met defecte condensatoren kost bij ons slechts 45 euro
Informeer bij jouw in de buurt naar andere bedrijven die dit voor je kunnen doen, en mocht je ze niet vinden dan ben je van harte welkom bij ons. Op de reparatie kun je wachten en is meestal binnen 60 minuuten klaar.

Dat voorop gesteld dat het werkelijk een Condensator probleem betreft, het is uiteraard mogelijk dat er een ander probleem ontstaan is maar dat kan pas vast gesteld worden als de TV werkelijk na gemeten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn wel de symptonen ja dat je tv zijn goede jaren heeft gehad ja. Anders kijk nog even voor de zeker heid naar je kastje of daar iets mis mee is of dat een kabel wel goed aangesloten is of een stekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klinkt als een component in de LCD-tv die oververhit raakt en zichzelf dan uitschakeld hierdoor voorkomt de tv het "smelten" van het component.
Dit duid er inderdaad op dat het einde van de tv wel in zicht is.
Ik hoop je hierbij genoeg te hebben geinformeerd!