Wat moeten wij doen als er zenders gecodeerd zijn op onze tv?

Wij hebben een nieuwe tv. Een Samsung. Abonnement op Ziggo. Maar hij zegt dat alle zenders gecodeerd zijn. Alleen Nederland 1 is niet gecodeerd. Wat moeten wij doen om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

Heb je je Ziggo media-box geactiveerd? Ik heb zelf UPC, en daar moet je een code ingeven om de media-box te activeren. Ik neem aan dat dit bij Ziggo ook ongeveer zo werkt. Anders even bellen met de Ziggo hulplijn.
10 jaar geleden
Er kunnen vier dingen aan de hand zijn: De smartcard is nog niet geactiveerd, langere tijd niet gebruikt, geblokkeerd of hij is defect.

In alle gevallen kan je het beste even met de helpdesk van Ziggo bellen.
Zij kunnen de smartcard voor je activeren in de eerste situatie, in het tweede geval hoeven ze de kaart alleen maar te provisionen.
Wanneer er een blokkade op de kaart zit, zal dit doorgaans met een betalingsachterstand te maken hebben. Kwestie van betalingsafspraak maken en de helpdesk kan de blokkade opheffen.
Bij een defect kan diezelfde helpdesk een nieuwe smartcard toesturen. Ze zullen je dan vragen de oude smartcard terug te sturen.

Ter informatie: Nederland 1 wordt gezien als 'rampenzender' en wordt derhalve niet gecodeerd. Ik meende dat Ziggo ook Nickelodeon open heeft gezet om eventuele kinderen rustig te houden in periodes van storingen.
Uiteraard laat Ziggo het ook niet na om haar eigen kanaal open te laten staan, zodat klanten niets van haar reclame hoeven te missen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens wil het opnieuw opstarten van je decoder of televisie ook nog wel eens helpen. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 1200 belt helpen ze je direct. Heb hetzelfde gehad en snel door ziggo geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan kijken of je decoder (mediabox) een softwareupdate beschikbaar heeft. Als dit niet het geval is kun je inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice zodat zij de smartcard kunnen nakijken en evt opnieuw activeren