Hoe kom ik van de paarse gloed op mijn Samsung 3D televisie af?

Wanneer er bepaalde donkere kleuren weergeeft, zie ik een paars/blauwe gloed langs de contouren van de voorwerpen, zeker wanneer het snelle beelden zijn.
Ik gebruik uiteraard een HDMI kabel en heb de beeldmodus ook aangepast. Ook speelt het probleem bij zowel de Blu-rayspeler als PS4 en iTV ontvanger.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een plasma? Heb hetzelfde maar dan in de kleur geel/groen
http://www.youtube.com/watch?v=fqJ8JOZ0mss. Een bekend plasma euvel, vooral met snelle gaming beweging een probleem. Het komt door dat sommige fosfors minder snel uitdoven. zoek op phosphor trailing
purple green fringe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit is een LED.
Ik was dit inderdaad al tegen gekomen voor plasma's.
Desalniettemin dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het ook bij stilstaand beeld? Bijvoorbeeld bij kleine lettertjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat niet... alleen die kleurafwijking bij bepaalde donkere kleuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En alleen bij beweging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen, wel voornamelijk.
Soms zijn complete vlakken paars/blauw, seconden lang... maar dat gebeurt slechts sporadisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klinkt als een fout. Niet als een bekend probleem.

Het beste antwoord

Lijkt mij een vekeerd gecalibreerde televisie. Laat deze bij een Samsung Specialist opnieuw calibreren.

Zie: bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerst proberen te kijken of Samsung een reparateur kan sturen, het is maar de vraag of het euvel met kleurcalibratie te verhelpen is, en het gaat je sowieso geld kosten als een calibrateur langs komt. Als het een garantie geval is, is een reparateur gratis.