Kan ik mijn tv aansluiten op mijn pc?

Ik heb in me computer een videokaart zitten met een VGA uitgang, en daarnaast zit ook een gele video uitgang.
Nu heb ik in me tv een component aansluiting zitten, zou het mogelijk zijn om een kabel te regelen met 1 gele video uitgang (pc) naar die 3 componenten (blauw, rood, groen) (tv) zonder zo'n omvormer en kastjes etc.
Het maakt niet uit of het signaal uit me videokaart vanuit VGA of die gele videokaart komt, als ik maar me beeld van me pc op me tv krijg via component in me tv.
Ik loop hier al dagen naar te zoeken maar ik lees telkens dat het wel kan, en dan weer niet, analoog - digitaal etc.
Ook dat het bijna nooit voor komt dat er in een pc een losse video uitgang zit.
Wie kan mij helpen, ik snap het niet meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Je kan gewoon de gele uitgang verbinden met de groen/gele ingang. De groene ingang van de Component ingang doet dubbeldienst als gele composiet ingang.

Ik neem aan dat je VGA niet gebruikt omdat die naar je monitor gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan gewoon een tulpkabel gebruiken, bijvoorbeelde een rood/witte die je voor een cd-speler ofzo gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Veel beter is nog om van VGA naar VGA te gaan. Waarom denk je zo moeilijk terwijl het zo makkelijk is. blauw naar blauw of geel naar geel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja indd zou het ook van vga naar vga doen is toch veel makkelijker en je hebt direct de aansluiting op je televisie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar bij dat onderste plaatje zie je idd een VGA aansluiting op de tv, dat is een plaatje van internet, zelf heb ik die niet op mijn tv. Het ging mij meer om component, dus of ik van geel (pc) naar groen (tv) kan en of ik dan niks hoef te doen met die blauwe en rode daarnaast. Jij zegt dat dat kan, heb ik dan zo'n kabelboompje nodig met tulp audio + video, of is er ook 1 losse gele video kabel te koop? PS: Waar dienen eigenlijk die blauwe en rode voor naast de groene in je tv?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan alleen van geel naar geel. Die groene is ook stiekem geel. Die situatie moet dus wel zo zijn zoals op het onderste plaatje. rood+groen+blauw is de component ingang. geel is composiet. Soms wordt een van de componentingangen ook als composiet gebruikt. Composiet kan je ook zo op SCART aansluiten Je hebt geen speciale tulpkabels nodig, ik gebruikte vaak een van de rood-wit kabeltjes om twee gele connectors aan te sluiten. De kleur op een kabel is alleen maar verf van binnen zijn alle tulpjes gelijk. Zolang je maar de juiste kleuren op apparaten aan elkaar verbindt. Gele uitgang <> witte kabel <> gele ingang Zo iets kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk dit noem ik nou eens goede uitleg. Tis helemaal gelukt. Vanaf me videokaart (geel composiet) naar me tv (groen component). En je ziet idd om die groene component een gele ring zitten waar "video" op staat. Weer wat geleerd ;) Bedankt voor de snelle antwoorden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een hogere resolutie wil (composiet is behoorlijk beperkt meestal maar tot 640x480) heb je een videokaart en tv nodig met HDMI of DVI of VGA.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik had ook al zoiets gelezen idd. HDMI zit nu alleen in me tv, misschien maar is overwegen om een nieuwe pc te kopen met HDMI. Mja voor nu werkt dit prima!! Thx voor alle snelle antwoorden. Bestaat er btw een forum waar je lekker over audio/video kan praten? Foto's delen etc?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft niet een nieuwe PC te kopen om een HDMI-uitgang te krijgen. Als je een desktop hebt met inbouwruimte is het een kwestie van een videokaart te halen van een paar tientjes (meer als je gamet) en deze kan dan ook mee rekenen aan het decoderen van HD-films. Als je dat wil kan je het best een nieuwe vraag stellen en vooral goed aangeven wat voor PC (merk, moederbord, leeftijd etc) je hebt en wat je uit wil geven en wat je er mee wil doen (gamen/films kijken). Heb je trouwens geen witte DVI aansluiting op je PC, dat is principieel hetzelfde als HDMI maar dan zonder geluid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien dat http://www.htforum.nl/yabbse/index.php wat is. Ik kom er verder zelf niet. AVSforums en AVforum zijn de Engelstaligen met het zelfde idee, althans de fora ervan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, doe zelf ook veel met audio enzo dus als ik nog vragen heb kan ik dat daar kwijt, of natuurlijk hier!!
Je kunt zonder meer je computer via de VGA-aansluiting (dat blauwe ding met veel gaatjes) aan je TV koppelen mbv een VGA-kabel. Via de optie "Source" in het menu van je TV kun je dan de optie "VGA" instellen, dan heb je beeld. Houd er wel rekening mee dat deze kabel niet altijd ook het geluidssignaal doorgeeft, mogelijk moet je dus een apart luidsprekersysteem aan je computer hangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het beste beeld zou ik een HDMI naar DVI adapter kopen (witte uitgang op je videokaart) . Mits je op je pc een TV out uitgang hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal hij wel een nieuwe grafische kaard in zijn PC moeten kopen!!
(zie foto's) Kosten ca. EUR. 100,00, zo weet ik er ook nog wel een paar....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:JYuxCoQwEET_ZWqLKNdkP8DOKqVcEeIiK8GEjVxxkn-_lWvmMY-ZG0U31lk4byBUlaNh-MtQ9DIXWzJT485BvgwanRueYeJFTpCVVjnNki_WBroxvZ78xAxaYevR7gZn8N7j3Xv_AQ 22 euro, als je er toch niet mee gaat gamen, geen gek idee.