Waarom zijn PC's en TV's niet al lang geintegreerd tot een apparaat?

Het verbaast me dat dit zo lang twee gescheiden werelden zijn gebleven en eigenlijk nog steeds.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Logisch ik wil op de pc mijn vrouw kijkt tv
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ ronron1212, Inderdaad dat was ook meteen mijn eerste gedachte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk zijn ze dat allang. http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/extra/internet-op-tv/
Vaak kun je de internet wel op met je TV (of media player) Met een NAS is alles aan elkaar geknoopt en kun je dus wat je op de PC doet ook op je TV. Maar zoals hier meer gemeld wil met toch liever hun 'eigen' beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt toch smart tv daar kan je alles op doen wat je op een computer ook kan
(tenminste bijna alles)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verbaast me dat dit zo lang twee gescheiden werelden zijn gebleven en eigenlijk nog steeds. Ehh? Mij valt juist op hoe naadloos tv en pc nu met elkaar overweg kunnen. TV kan bestanden van server af spelen. Met een HDMI kabel tussen PC en TV heb je gelijk een tweede scherm en kan ik zo films kijken of gamen. TV kan op internet (apps/youtune). Met mijn PC kan ik uitzendinggemist kijken of live met ziggo tv kijken. Of ik kan er een tv-kaart in stoppen. Ik zou nooit willen dat ik geen aparte tv en pc meer kan kopen. Hoe zou ik mijn grafische kaart in gaan bouwen? En hoe moet ik met toetsenbord en muis gaan werken aan een 50" plasma? Het is juist een ouderwets idee dat alles tot een apparaat integreerd en je straks maar een apparaat overhoudt. Ik wil kijken op een zo'n groot mogelijk beeld, ik wil een smartphone met een scherm dat in mijn broekzak past. Ik wil best wel een nummer met mijn smartphone beluisteren als ik onderweg ben, maar thuis wil ik over fatsoenlijke versterker/speakers muziek luisteren. Je vraag slaat in mijn ogen volledig de plank mis.

Het beste antwoord

Toen de PC werd geïntroduceerd, ergens in de laat 70er jaren van de vorige eeuw, was het een apparaat dat groot was en nog maar weinig kon t.o.v. de huidige PC.
De evolutie van de computer heeft technisch een enorme vlucht genomen vanaf de jaren 90.
Waar toen met veel moeite en kostbare hardware het mogelijk werd om echte videobeelden op postzegelformaat op de monitor te toveren is nu zowat alles mogelijk op goedkope PC's, zelfs digitale TV ontvangst.

De TV heeft er veel langer over gedaan om te ontwikkelen tot wat nu mogelijk is.
De eerste TV uitzendingen waren er al in 1938 in Engeland en in 1939 in Duitsland.
De ontwikkeling van de TV van een flikkerend blauw oog toen tot de 3D flatscreens van vandaag heeft heel veel geld en onderzoek gekost. Mede ook door de manier waarop de transmissie van beeld moest plaatsvinden, meestal draadloos wat op zich al flinke beperkingen opleverde.

De PC industrie heeft deels mee kunnen liften met de resultaten en successen die elektronicabedrijven boekten in hun ontwikkeling van de TV en het zijn ook vaak dezelfde bedrijven die, al dan niet met dochterondernemingen, ook de PC industrie vormen.
Ze hebben dus een bepaald belang om uit beide uitvindingen (de TV en de PC) zoveel mogelijk geld te blijven verdienen om hun investeringen terug te verdienen en onderzoek en ontwikkeling te kunnen bekostigen.

Natuurlijk is het nu simpel mogelijk om beide apparaten te integreren tot een multifunctioneel apparaat en daarvan zijn er al voorbeelden.
De huidige smart-TV kan met internet overweg (wat een toepassing voor computers is) en het aantal computer gerelateerde toepassingen voor zulke TV's groeit met de dag.

Maar, de industrie zal er voorlopig wel voor waken dat de PC in zijn geheel wordt overgenomen door de TV en omgekeerd.
De nadruk zal blijven liggen op de TV als zuiver entertainment medium voor thuis en de PC ( of tablet tegenwoordig) meest voor toepassingen die zeer breed kunnen worden ingezet, zowel thuis als zakelijk.
Daarmee verzekert de elektrotechnische industrie zich van een zekere inkomstenbron op meerdere fronten zodat beide ontwikkelingen door kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je met twee personen bent en de één wil t.v. kijken, terwijl de ander op de P.C. wil, dan kan dat niet als alles in één toestel zit.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie de reacties op de vraag ;)
Dat is eigenlijk vrij logisch. Beide hebben een andere funktie en daardoor vooral ook fysiek een andere plaats in huis.

Een TV staat normaal gesproken op enige afstand van de gebruiker, toon over het algemeen redelijk grote voorwerpen en teksten en wordt bediend met een liefst zo eenvoudig mogelijke afstandbediening.

Bij een computer zit je vaak met je neus op het scherm en wil je kleine lettertjes kunnen lezen. Het scherm moet daarom ook veel scherper zijn. Ook de bediening van het apparaat is heel complex en met een compleet toetsenbord en muis.

Het is zinloos om de investeringen te doen in dat extra scherpe beeld, toetsenbord enz. terwijl je dat op grote afstand toch allemaal niet gebruikt.

Vandaar dat een TV als zelfstandig produkt, naast de PC is blijven bestaan.