Weet iemand wat voor kabel dit is (zie foto)?

Het gaat mij om het witte gedeelte (connector). Weet iemand wat voor connector dit is? Bijv. type/merk of iets dergelijks, alles waarmee ik het kan vinden op internet helpt. Deze kabel zat bij mijn Samsung PS50C7700 tv die ik in 2010 had aangeschaft. Nu wil ik de stroomkabel van mijn tv verlengen omdat ik deze aan de muur wil bevestigen, echter weet ik echt niet waar ik deze aan moet schaffen... Als iemand tips heeft hoor ik ze graag!

Alvast hartelijk dank!

Mvg,
Olivier

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dit is een speciale connector die niet simpel los verkrijgbaar is. Bovendien zou je een speciaale crimptang nodig hebben om de contacten van deze connector aan de draden te bevestigen.
Je kunt beter de kabel op 5 cm vanaf de connector afknippen en met een kroonsteentje de drie draden op een langere 3-aderige kabel aansluiten waar je dan weer een geaarde stekker aan zet.
De groen/gele ader is de aarde, die moet je via groen/geel in de verlengkabel op de aardklem van de stekker aansluiten, de andere twee aders kun je willekeurig verbinden.
De zwarte stekker aan de andere kant van jou kabel heb je hier sowieso niet nodig, die past alleen in een Amerikaans stopcontact.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een open kabel met een kroonsteentje verlengen? dat is niet alleen gevaarlijk maar ook niet toegestaan.
Reddie
10 jaar geleden
Slechte oplossing. Min. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De connector zit in de TV zelf, het kroonsteentje zit dan ook nog binnen de kast, nog voor de trekontlasting waar de kabel de TV binnenkomt. Op die manier is het niet gevaarlijk en zeker niet verboden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Waarom niet gewoon verlengen met een amerikaanse contrastekker. Geen moeilijk gedoe met kroonsteentjes e.d. en gewoon veilig.
Reddie
10 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix, dat staat al 2 dagen in mijn antwoord. Wel leuk dat we het eens zijn.
als je een dergelijke connector zoekt kun je het beste naar een zaak als : De Handyman, conrad electronics, ,een automaterialen zaak of een electronicahandel gaan de kabel daar op maat laten maken, de connectors kun je gewoon uit de oude connector verwijderen en met de passende kabelschoentjes vernieuwen, de losse kabelschoentjes kosten ongeveer 20 cent per stuk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel veel voedingen van printers etc hebben een entree zo als de zwarte Amerikaanse stekker aan jouw kabel.
Daar zit een netkabel aan met een "normale" stekker voor een Nederlands stopcontact met aan de andere kant een Amerikaanse contrastekker, die past op de zwarte stekker aan je snoer.
Bij de spullenhulp / kringloopwinkel worden deze voedingen met kabel bij bosjes ingeleverd. Je koopt ze voor een euro. Ik heb er een stuk of tien liggen.
Niets knippen en aan elkaar knopen.
10 jaar geleden
Dit is een aparte aansluiting een amerikaanse stekker.
hou er dus rekening mee dat dat 110 volt is !!!
Deze kan je dus niet zomaar aansluiten op 220 V dan gaat je tv eraan
tenzij de TV de mogelijkheid heeft dat deze overschakelt ??

Had je bij deze tv dus die 2 gelijkwaardig snoeren gekregen
eentje met deze amerikaanse stekker ?
en een normale stekker met ook diezelfde witte aansluiting ?
dan moet het gewoon kunnen.
heb je een gewoon snoer maar met een andere aansluit vorm ? dan
kan je dit snoer echt niet gebruiken omdat het witte gedeelte dan in een 110 v aansluiting gaat ?? is er een overschakel knop 220 110 volt ??
kijk daar goed naar

is dat het probleem niet
knip dan de stekker eraf en sluit er een standaard stekker (met aarding) er op aan.