Omdat geuren niet elektronisch weergegeven (getransporteerd)kunnen worden. geuren worden voortgebracht door vluchtige stoffen en worden mede bepaald door de aromaten in de lucht ter plaatse, waardoor deze als ze je neus bereiken een interactie aangaan met de receptoren en daar een geur uit voortkomt die je herkent. De enige manier zou kunnen zijn dat er een cartridge met chemische stoffen in of nabij de televisie geplaatst zou worden die geactiveerd werd door de beelden die uitgezonden worden ,waarbij je dan zelf dient te zorgen dat de juiste cartridge gevuld dan wel gewisseld word. Dat is niet commercieel aantrekkelijk genoeg om te ontwikkelen al zou het technisch wel mogelijk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat er geen vraag naar is, ik kan me niet voorstellen dat mensen daar behoefte aan hebben. Zit nu skieën te kijken, geen idee wat ik daarbij zou moeten/willen ruiken:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
rebecca
14 jaar geleden
dat denk ik ook,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is je vergeven @sgrijvvaud :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeg maar een tikvaud :P
Men heeft dat al eens geprobeerd in een grijs verleden in een bioscoop en dat was duidelijk geen succes. Daarnaast heeft een van onze omroepen dat een keer gedaan begin jaren '80 door in hun gids pagina's geur inkt te paatsen die je dan moest activeren en ook dat is geen succes geweest. Technisch kan het wel maar er is gewoon geen markt voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat zeker komen. Het is een kwestie van geursignalen over een grote afstand overbrengen. Denk b.v. aan kookprogramma´s, dat zou een enorme aanwinst zijn. Het wordt dan geen geurtelevisie, maar telegeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het technisch wel mogelijk, al betwijfel ik dat, dan nog is er een mega probleem met geurwisselingen. Want als je over wil stappen naar een andere geur, dan moet je eerst die oude weghalen of neutraliseren en dat is niet eenvoudig! En wachten tot de vorige geur weg is, maakt een film(of reclame ;-) wel erg langdurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze dat de mensen willen besparen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is (nog) geen markt voor, de grote geldschieters zien er niet veel goud in.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om een lading geurstoffen in huis te halen om te ruiken hoe de vrouw van John Cleese ruikt in 'The Meaning Of Life' ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je toch niet aan denken.....
Al die ademluchten tijdens een praatprogramma.
Het parfum van Pauw gemengd met het parfum
van Paay?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je dan geen parfum meer hoeft te kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat niemand wil dat mócht de kerkenraad toevallig tijdens een seksfilm met een bloemetje langskomen, ze dan de smegma lucht van het tv liefdeskoppel ruiken. [toevallig draaide er nét een gayfilm, maar goed vul maar in] Ook kan dat schattige vegetarische vriendinnetje net binnen komen terwijl er een biefstuk lucht in de kamer hangt van een kookgek programma.
zonder geur tv zet je gewoon de tv uit en 'ze' weten van niets. Om praktische redenen dus.