Ik vraag me af of mijn Tv 60 Hz ondersteunt?

op de achterkant van de tv staat 50Hz en in de gebruiksaanwijzing staat bij stroomvoorziening Deze Tv is geschikt voor 220-240 V, 50 HZ AC
Maar verderop in de gebruikshandleiding staat bij technische informatie dat je met een hdmi kabel het signaal: 1.125 (1.080)/60p kan bereiken. slaat deze 60p niet op 60Hz?.

Ik wil dit graag weten omdat de playstation 3 tot max 60 Hz ondersteunt en ik graag het beste uit mijn playstation wil halen(en binnekort ook de ps4) Voorderest ondersteunt mijn tv full hd 1080p, Het modelnummer van mijn Tv is TX-L37S10E van het merk Panasonic.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ik vraag me af of mijn Tv 60 Hz ondersteunt?

Ja dat doe hij!

De 50hz op de achterkant slaat op de frequentie van het lichtnet dat wij in Europa gebruiken, dezelfde frequentie als waarmee wij beelden ontvangen/opnemen hier. Je tv kan echter ook 60fps materiaal ontvangen. Dit konden de meeste oude CRT-tv's al op het laatst.

Toegevoegd na 5 minuten:
60 frames per second, 60hz en 60p op XXXXp60 slaan of kunnen op het zelfde slaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mr tomaat bedankt voor het snelle antwoord. Ik vraag me alleen af waarom deze site met de tv die ik heb zegt dat die 50Hz is? http://www.plasma-discounter.nl/product/16826/demomodel-panasonic-tx-l37s10-zwart.html ik dacht dat hertz iets anders was als fps
want Was hertz niet de refresh rate en FPS de frames per seconden? Dus als ik het goed begrijp draait mijn tv de ps3 in 60 hertz? en hoe zit het dan met de ps4 deze draait zijn games vooral op 60fps kan mijn tv deze games dan ook in 60fps laten zien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de site die ik hierboven noem staat dan ook bij de specs dat de vernieuwingsfrequentie 50 Hz is. ik vraag me af als mijn tv 60Hz is waarom ze dit dan niet gewoon aangeven in de gebruikshandleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Applicable Scanning Format 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p, / 1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI only), 1125 (1080)/50p (HDMI only), 1125 (1080)/60p (HDMI only) http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/Products/TX-L37S10/Specification/6268125/index.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
De 50Hz die op de achterkant van je tv staat is de frequentie van het lichtnet, dit betekent dat er 50 keer per seconde gewisseld wordt tussen een positieve en een negatieve spanning.
Dit heeft dus niets met de vernieuwingsfrequentie te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk heeft het wel met elkaar te maken: Europa = 50hz en 50hz
USA = 60hz en 60hz Technisch is(was) het makkelijk om beeldverversing precies gelijk te laten lopen met het lichtnet.
60p staat voor PAL60. De vernieuwingsfrequentie van het beeld. Sommige spellen werken niet op Pal 50, daarom zal de PS op Pal 60 moeten worden gezet.
Jouw PS ondersteunt een beeld frequentie van 60Hertz.

De 220V-240V 50Hertz AC is de spanning en frequentie van het lichtnet wat vereist is om te functioneren. AC staat voor wisselspanning. Als deze 60 Hertz is zal weinig apparatuur het overleven;-)

Dus ja die 60p staat voor 60HZ.
Maar dan wel van je beeld frequentie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De p in 60p staat voor progressive niet voor PAL. De i die je ook vaak tegenkomt staat voor interlaced. http://www.videofilmer.nl/verhalen/techniek/interlace.php PAL60 is een manier om oude consoles en videorecorders op analoge tv's te laten werken met NTSC/60fps materiaal. http://en.wikipedia.org/wiki/PAL#Multisystem_PAL_support_and_.22PAL_60.22