Digitenne vraag: waardoor komt het dat het beeld " stottert" en wat kan ik er aan doen ?

Digitenne : ene dag vloeiende beelden , maar vandaag "stottert" het beeld : het lijkt alsof er maar 10 beeldjes per seconden wisselen , net als in een oude slapstickfilm. Is dit een foutje bij alle digitenne gebruikers voorkomt? Kan ik er wat aan doen ( door opnieuw in te stellen of de antenne te verplaatsen ? )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

antenne op de juiste plaats zetten (bij het raam bv) of een buitenantenne kopen.
Of dit is een gevalletje van RTFM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kan veel reden hebben, weet niet waar je woont maar KPN lost dit vaak op door je een buitenantenne gratis te leveren. Dus gewoon KPN even bellen. Is overigens genoeg over te vinden op het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons komt dit probleem ook af en toe voor. Meestal helpt het om de antenne wat te verplaatsen, iets dichter naar het raam draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb digitenne en weet nu dat het veel uitmaakt waar je de antenne neerzet. Ook begint digitenne te storen als er een bromfiets door de straat rijdt of als de buurman gaat boren. De antenne verplaatsen kan een hoop ellende verhelpen. Druk op i en de groene balk geeft aan hoe goed de ontvangst is. Daarmaa kun je de beste positie voor de antenne bepalen. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kan met een elektrisch apparaat te maken hebben, ikzelf heb een relax stoel met elektrische bediening en als ik die gebruik stottert de t.v.
Maar het kan zoals de anderen zeggen ook de plaatsing zijn en bij ons op het platteland heeft het ook nogal eens te maken met harde wind.
Bij onweer krijgen we helemaal storing of geen beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook digitenne he le maal geen problemen

woon wel op een flat wellicht heeft dat er mee te maken

maar kijk ook even naar je systeeminstelling of je antenne goeie ontvangst heeft ? 5v boost ?
groene bar geeft sterkte van signaal weer beetje heen en weer bewegen antenne kan je precies zien waar het het sterkste is.
14 jaar geleden
Ja dat gedonder heb ik ook gehad met Digitene, na veel gedoe was het advies toen een betere antenne kopen.
Maar ook dat mocht niet helpen.
Heb de hele rotzooi van Digitenne toen maar opgezegd, heb nu perfect HD beeld en geluid via de kabel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het buiyengebied, waar ik woon is helaas nog geen kabel. ( Beschermd natuurgebied)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dan CanalDigitaal iets voor je, is wel iets duurder, maar dan heb je veel meer zenders en wel perfect beeld;
http://www.canaldigitaal.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik ga het bekijken.
wat je af en toe moet doen is even fabrieks in stellingen op nieuw doen en dan weer zenders laten zoeken...dan is meestal die storing weg...en zorg dat je ontvanger NIET bij een dimer staat