Wat houdt interactieve tv precies in?

Kan je het ontvangen met een decoder voor digitale tv of heb je daar alwéér een nieuw apparaat voor nodig (zucht)? En kan het op zo'n beetje ouderwets tv toestel (met een "toeter" vanachteren)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Interactieve televisie of interactieve digitale televisie (iDTV) is een televisietechniek waarbij interactie mogelijk is tussen de kijkers en de informatie die ze krijgen op het scherm, via de afstandsbediening van de televisie of digitale decoder.

Interactie kan zowel gebeuren met de producent van de programma's als met de uitzender van de programma's. Voorbeelden van interactieve televisie zijn: meedoen met een quiz, meestemmen met een wedstrijd, gericht kiezen voor een artikel bij een tv-reclame en vervolgens een proefmonster of proefrit bestellen of surfen op het internet via de televisie

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor interactieve televisie is geen nieuw televisietoestel nodig. Met enkel een interactieve settopbox en bijhorende afstandsbediening kun je interactief tv-kijken. Deze settopbox kan ook een ingebouwde harde schijf hebben. Dit opent de mogelijkheid programma's op te nemen op de harde schijf en laat extra toepassingen toe.

Interactieve televisie kan ontvangen worden via de kabel en via DSL. Om ervoor te zorgen dat er informatie terug gezonden kan worden met de afstandsbediening, moet er een zogenaamd return path of retourpad aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ook al heb je al digitale tv met een decoder, moet je voor interactieve tv er weer een settopbox bij hebben; begrijp ik het zo goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op de site van je provider bij somige providers zit het in de digitale ontvanger ingebouwd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, dank je.

Andere antwoorden (1)

interactieve tv houdt ook in dat je programma's tot 48 uur terug kunt kijken, en je tegen een kleine vergoeding een film kunt kijken (ik geloof 2 euro, voor 24 uur) een videotheek in je huiskamer dus.