Waarom kan m'n tv geen zenders vinden?

Ik woon hier nu een half jaar en heb nooit problemen gehad met de zenders zoeken/vinden, het gaat om analoog. Nu kan mijn tv echter totaal geen zenders meer vinden. Ik heb de kabel er al in en uit gehaald en andere kabels geprobeerd en de zenders opnieuw proberen te zoeken, maar dit werkt helaas allemaal niet. Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Treft dit probleem allen jou? of hebben je buren ook geen analoge tv meer?
gvrox
10 jaar geleden
Betaal je wel voor je analoge abonnement bij de kabelprovider ?

Antwoorden (1)

Als u via de kabel kijkt zou het kunnen dat de converter kapot gegaan is, eens kijken of het lichtje aan is.
Indien mogelijk sluit uw TV eens rechtstreeks aan op de coaxkabel welke binnen komt, dus zonder converter, dat zou u eigenlijk al beeld moeten hebben.
Als dan beeld heeft is de converter kapot en belt u best de kabel maatschappij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Wat voor converter bedoel je ? Een decoder voor digitale TV ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het kastje met 1 lichtje op waar diverse coaxkabels op aangesloten zijn. Eenjte is de inkomende kabel, dan een die naar de model loopt voor de PC en dan nog één of meer voor de TV - aansluiting(en)
Zie afbeelding.
gvrox
10 jaar geleden
Een splitter dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen dat is niet echt een splitter naar een toestel welke het kabel signaal omzet in een data signaal voor de data modem (PC) en een aantal signalen voor TV. U kan het zien op de afbeelding met de extra tekst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens profiel van mw. maak ik op dat zij in Utrecht woont. Hier heeft kabelmaatschappij Ziggo het voor het zeggen. Deze bekabelaar biedt zowel analoog- als digitaal signaal. In reactie op mijn vraag krijg ik van vraagsteller geen antwoord. Heb dan ook de indruk dat het niet zo urgent is. Misschien had ik vraagsteller wel verder op weg zou kunnen helpen.
Van mij een + voor je antwoord.
gvrox
10 jaar geleden
Dat is toch wel een splitter met filters erop om de frequentiebanden voor data en TV te scheiden (maar niet om te zetten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat toestel splitst inderdaad data en TV maar met een splitter bedoeld men eigenlijk een stekker voor in de coax aansluiting en met 2 uitgangen