Kan ik mijn laptop op mijn NIET HDMI tv aansluiten?

Ik download veel films op mijn laptop, maar ik wil ze graag kijken op mijn tv beeldscherm, is dit mogelijk?

Als dit niet kan, kan ik dan mijn Laptop aan me Playstation 3 aansluiten?

baspieter100

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hebben je televisie en je laptop een videoaansluiting gemeen? Bijv. VGA of HDMI? Dan kun je gewoon je laptop direct aan je televisie aansluiten. Evt. kun je ook van VGA naar component gaan. Daarvoor heb je een aparte kabel nodig.

Je kan je laptop niet direct aan je PS3 aansluiten.

Wat voor films download je trouwens? In welk formaat? Mkv, of avi? Als het avi's zijn, kun je ze gewoon delen met je PS3. Hiervoor moet je de media-streamingsopties in Windows even inkijken. Zijn het MKV's dan zijn er wat meer afhankelijkheden. Feitelijk moeten je PS3 en laptop dan via een vaste ethernetkabel aan je router verbonden zijn (dus niet draadloos, tenzij je een wat duurdere laptop hebt. De PS3 is draadloos niet snel genoeg). Je kan dan PS3 Media-Server installeren wat ervoor zorgt dat je PC de film decodeert en de PS3 je PC als een aparte PS3 media server ziet en alle films kan afspelen die op je PC staan.

Dit laatste werkt overigens ook prima voor .avi-bestanden, dus als je die streamings-instellingen in Windows niet snapt, zou PS3-media server sowieso wel een aardige optie kunnen zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
O, je had al aangegeven dat je geen HDMI had. Heb je wel VGA op je TV zitten, of component, dan kun je dat gebruiken. Zo niet, dan kun je het niet direct aansluiten en moet je dus via de netwerkopties gaan via je PS3.

Overigens kan je in het geval van AVI's ook films naar een externe schijf of USB-stick kopiëren en die in je PS3 pluggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan via een Vga kabel als je tv dat heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan bij een computer winkel een kabel kopen (VGA) daarmee kan je je laptop aansluiten. Je laptop aan een playstation koppelen is zover ik weet niet mogelijk maar je kan wel via wifi/bleutooth dingen koppelen met de playstation. Je kan het ook bij een game winkel of elektronica winkel vragen! die hebben er sowieso een antwoord op. succes!