Er is een Xbox met WiFI aangesloten op mijn SMART-TV. Kan ik mijn TV via enkel de Xbox aansluiten op het internet? Dank!

Of moet ik een WiFi-adapter ook voor de tv kopen? Dank!

11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent volledig de weg kwijt, laten we weer orde op zaken gaan stellen. Je hebt internet, waarschijnlijk heb je een modem die ook dienst doet als router. Daar kan je je TV op aan sluiten en daar kan je ook je Xbox op aansluiten. Je Xbox sluit je aan op je tv om beeld te krijgen, niet om internet te delen tussen die twee apparaten.
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank. Dus ik moet voor een tv een WiFi adapter kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef eens je tv merk/type op.
Wouter2011
11 jaar geleden
Samsung Smart-TV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zegt niet veel, ik zoek iets in deze richting: Samsung UE40ES5500
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet duidelijker uitleggen wat je wil, het lijkt alsof er een denkfout zit in je idee over hoe je internetverbinding kan leggen.
Wouter2011
11 jaar geleden
Bij dezen :-) Ik wil mijn SMART-TV aansluiten op het internet. Ik wil weten of ik hiervoor een WiFi adapter voor de tv moet kopen. Of een WiFi adapter van de Xbox voldoende is. Duidelijk genoeg? :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja nu komen we ergens.

Het beste antwoord

Als je tv geen ingebouwde Wi-Fi adapter heeft en geschikt is voor een Wi-Fi adapter (dat zal je dus eerst uit moeten zoeken met het typenummer). Zal je een wi-fi adapter moeten kopen. Internetten via een XBox gaat namelijk niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gewoon een UTP kabel achterin je TV doen en aan je router koppelen werkt natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank! Dat is precies wat ik wilde weten :-)
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Je kan met xbox live gold (betaald) op het internet, niet met silver(gratis), via silver kan je alleen berichten naar elkaar sturen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Uitgaande van MrTomaat's reactie op mijn antwoord
kan het op twee manieren:

Internet <> router <> xbox <> tv
of
Internet <> router <> xbox & smart tv

De xbox heeft wel een router nodig

Toegevoegd na 3 dagen:
of kabel naar modem

Toegevoegd na 3 dagen:
In het geval als jouw smart tv internet ondersteund, zou ik toch via internet van de smart tv gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank. Kan ik dus met Xbox live gold internetten via mijn SMART-TV? O.a. op youtube en skype?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live youtube wel , skype nog niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je kan niet internetten via een tv, je internet via een router. Internet <> router <> tv
Internet <> router <> xbox Zonder smart-tv kan je op het internet met je xbox
Zonder xbox kan je op het internet met je smart-tv Je verwart zaken en maakt alles moeilijker dan het is.
Wouter2011
11 jaar geleden
Beste mensen, Heb ik dus een aparte WiFi-adapter voor een SMART-TV nodig? Of een WiFi-adapter van de Xbox toch genoeg is voor het aansluiten van een SMART-TV op het internet? :-)