Onze Samsung Bravia TV heeft een rode streep door het beeld. Hoe kan dit? Is dit makkelijk/goedkoop te verhelpen/repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samsung verkoopt geen Bravia's, alleen Sony.

Antwoorden (2)

Heb je nog garantie op je TV? Wanneer je televisie nog niet zo oud is, maar wel buiten de officiële garantie van 2 jaar, kun je even gaan praten met de verkoper voor een redelijke oplossing. de technische levensduur van een televisie is namelijk langer dan die twee jaar, en wellicht dat de leverancier bereid is een deel van de kosten op zich te nemen.

Een dergelijke streep is niet zomaar te verhelpen. Daarvoor moet het paneel vervangen worden. De kosten zijn weer afhankelijk van het type toestel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je Samsung Bravia is een wel heel opmerkelijk merk/type. Het is óf een Samsung óf 'n Sony. (Alleen Sony heeft de Bravia in haar programma.)

Maar dat terzijde. Ik ga er vanuit dat het een flatscreen TV is. Dan kan het volgende aan de hand zijn.

Als je wel een volledig beeld hebt waaroverheen een dunne rode streep loopt dan heeft dat te maken met de HDMI kabel verbinding tussen de TV en de decoder/ ontvanger. Deze verbinding is dan waarschijnlijk niet optimaal.
Het opnieuw insteken van de stekers kan het probleem verhelpen.

Heb je helemaal geen beeld meer (zwart paneel) met alleen een rode streep dan zou het ook de HDMI kabelverbinding kunnen zijn. Ook dan even de HDMI kabel opnieuw insteken. Als dat niet helpt dan is er meer aan de hand.

Als wel het geluid aanwezig is dan werkt waarschijnlijk de horizontale lijn decoder niet meer.
Daarvoor moet je dan wel naar de winkel om het probleem te laten verhelpen (reparatie).
Je mag aanspraak maken op garantie herstel (ook al is het toestel ouder dan 2 jaar).
De wet zegt dat van dergelijke producten een zekere levensduur zonder problemen verwacht mag worden en dan is 2 jaar zeker niet lang.
Alleen zal je waarschijnlijk wel iets aan kosten moeten bijdragen.