Kan ik mojn HD-Ready plasma tv ook full HD maken ?

Ik heb een 50inch plasma tv die HD-ready is.
Nu begrijp ik niet helemaal wat daarmee word bedoeld.
Op mij komt het over dat de tv dus wel Full HD gemaakt kan worden.

Ik lees op internet:

"Bij een HD ready televisie betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is."

"Minimaal" kan toch verhoogd worden ?

Ik wil graag full HD films kijken maar is dit dan wel mogelijk met mijn Plasma tv ?

Ik heb het model 50PW450.

Ik vraag dus niet wat het verschil is tussen HD ready en Full HD maar of mijn HD Ready tv uit te breiden is naar Full HD.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Een HD Ready-TV heeft een resolutie van minimaal 1280 x 720. Full HD is 1920 x 1080. Je kan je TV niet Full HD maken. Het is namelijk gewoon de resolutie van je TV, die is niet aan te passen. Full HD films kan je gewoon prima bekijken op een HD ready TV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een HD-ready tv niet Full-HD maken. Het is geen enkel probleem om Full HD beelden weer te geven op je tv uiteraard heb je geen Full-HD kwaliteit maar ook op een HD-ready tv zien HD beelden er mooi uit.

Johan van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In aanloop naar de HD standaard, is door veel fabrikanten HD-Ready gebruikt. Dit zijn flatpanels met een resolutie van 1280 x 720 (720p) geworden. Vaak zelfs zonder HDMI. De resolutie van Full HD is uiteindelijk 1920 x 1080 (1080p) geworden. Een stuk(je) scherper.

De resolutie is het aantal beeldpunten dat jouw TV heeft. Net als bij een monitor, is het mogelijk om een lagere resolutie weer te geven, maar niet een hogere. Het is dus een maximum en dat zal je nooit aan kunnen passen.

Je zal merken dat je apparaten vaak wel op 1080i kunt instellen. De i staat voor interlaced. Dat betekent dat jouw TV om en om de even en oneven beeldlijnen laat zien. Dit geeft het idee van meer scherpte, maar is minder mooi bij snelle beeldwisselingen. Denk daarbij aan actiefilms en games.