kan een hele lange kabel mijn full hd smart tv beeld slechter laten worden?

ik heb een een full hd smart tv gekocht maar om hem aan te sluiten moet er minimaal 70 meter kabel worden gebruikt, kan dit een oorzaak zijn dat ik slechter beeld krijg of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Hoeft niet zozeer slechte beeldkwaliteit te zijn maar kan ook zelfs vertraging opleveren. Indien je toch geen keus hebt raad ik jou een goude hdmi kabel aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke maar bestaat er dan voor 70 meter goude hdmi kabels?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die kun je bij diverse bedrijven bestellen. Vooral bedrijven die leveren aan kantoren edg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 20 mtr. houdt het wel op.
Omdat ze HDMI kabel op rol leveren wil nog niet zeggen dat signaal over de hele lengte van de rol aankomt.
Hallo, 70 meter is wel erg lang. Natuurlijk heb je dan kabelverlies en niet zo'n beetje ook met een huis-tuin-en-keuken HDMI-kabel. Als je die lengte al kan krijgen dan moet je rekenen op tussen de 10 en 140 (!) euro per meter:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971/9
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welke kabel bedoel je netwerk ? of hdmi

Ga maar even uit van hdmi
tja lijkt mij dat dit geen goed plan is
15 m zonder signaal verlies is wel max
volgens mij kan je die 70m lengte niet eens krijgen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee een koax kabel
Ja je zult een versterker moeten plaatsen, anders wordt je beeld erg veel minder goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
70 meter HDMI is een utopie, dus ik ga er vanuit dat je Coax bedoelt.

Digitale TV (HD) is minder gevoelig voor ruis dan analoge TV. Gaat het mis, dan gaat het goed mis. Je krijgt dan blokkerig beeld of groene vlakken. Ik heb hier een TV met HD op 40 meter van de meterkast en dat is digitaal helemaal geen probleem. Het is wel zo dat ik goedkope coax heb liggen. Ik heb namelijk extra dikke. Deze bevat veel meer isolatie. Ik heb in de meterkast ook een retourgeschikte versterker van UPC aangesloten, dus dat werkt in mijn geval ook positief mee.