Hoe mediabox, mediaplayer en surround set aansluiten met te weinig HDMI aansluitingen?

Ik heb een Samsung tv(LE32R7) met 2 scart en 1 HDMI aansluiting. Volgens mij ook een optische bij het gedeelte om de pc aan te sluiten.
Een Sony home cinema(DAV-DZ340) met scart, HDMI en optische.
Een Entone mediabox (kamai 510) met HDMI.
Een AC Ryan playon mini2 mediaplayer met HDMI.
Een Samsung dvd/hdd (DVD-HR753) met 2 scart(input en output), HDMI en optische.

Ik heb inmiddels een 3 naar 1 HDMI switch (DeLock) gekocht waar ik de mediabox, mediaplayer en dvd/hdd op heb zitten. De surround zit op de scart.
Met de mediaplayer heb ik wel surround, maar met de andere 2 niet. De mediabox geeft ook zeer slecht signaal door (roze-groen). Onderling kabels wisselen haalt niets uit.

Wat doe ik nu fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Eeuwig zonde van die Sony HC-set, beter had je een receiver met een hoop (4) HDMI en SPDIF ins en een HDMI out gekocht. Maar ja dat is nu het feit, dat je mediabox slecht beeld geeft kan door de hdmi splitter komen.

Als je echt alles aangesloten wil hebben digitaal/optisch/HDMI zal je of een nieuwe tv of een receiver aan moeten schaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij aankoop van de sony was er nog geen digitale tv en de tv had toendertijd een hi-tech hdmi aansluiting en maar liefst 2 scarts! En we gingen van 51 cm naar 81, wow :-).
Nieuwe tv oid zit er helaas niet in.
Ben nog eens aan het wisselen gegaan en ben er nu achter dat het aan de hdmi kabels ligt. Heb nu wat kabels verwisseld en nu krijg ik overal beeld en geluid. Niet alle kabels waren van dezelfde kwaliteit. Dus voorlopig ben ik gered.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi! Er is kans van dat zo'n kabel prima werkt bij een directe aansluiting maar dat het via via minder werkt.
Ik heb alles via optical kabel op mijn versterker aan geslotten, maar hij heeft ook 5 optical ingangen. dus overal Dolby DTS.