Mijn LG LED 3D TV heeft alvorens het openen van de verpakking een losse plasticfolie, ik heb de folie losgemaakt en eigenlijk mocht dat niet, wat nu?

Mijn grootvader heeft een LG televisie gekocht. Alvorens het openen had de televisie een losse plastic laag, hij dacht dat de laag diende ter bescherming bij het vervoeren van de tv en besloot de laag te verwijderen (een logische beredenering). Achteraf bleek de laag een videolaag te zien die absoluut niet verwijderd mocht worden maar natuurlijk ook niet los had mogen zitten. Zowel Neckermann (dealer) als de LG (fabrikant) trekken hun handen er vanaf en zeggen dat het buiten de garantie valt omdat mijn grootvader de laag zelf heeft verwijderd. Nu is mijn vraag of dit zomaar kan aangezien het hier een productiefout betreft en het verwijderen van het folie voort kwam uit een logische beredenering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Het ligt eraan of je daar gewaarschuwd voor bent. Als dit met een duidelijke sticker/label of tekst in de (installatie)handleiding staat aangegeven dat deze er niet mag worden afgehaald, dan vervalt de garantie....

Staat er nergens (en dan ook nergens) een waarschuwing, dan kan je je beroepen op garantierecht. Overleg in dit geval wel met de fabrikant hierover. En vervolgens kan je via Neckermann opnieuw een garantie-retourzending doen.

Dit lijkt mij het beste.