Tv beeldbuis geef geen beeld alleen verticale streep hoor wel geluid tv maak zelf ook raar geluid wat kan dit zijn is het de moeite te maken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Horizontale afbuiging defect, was vroeger goed te repareren. Bij latere beeldbuistelevisies is de verkrijgbaarheid van onderdelen vaak een probleem. Met de prijzen van tegenwoordige platte televisies is het niet de moeite om dat nog te laten maken, er zijn ook nauwelijks nog bedrijven die televisies willen en kunnen repareren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal duidt dit op een doorgeslagen elco in het lijn oscillator circuit waardoor ook 'n ratel optreedt in het geluid. Die condensator maakt dan kortsluiting in plaats van dat hij alleen het 15.625 Hz signaal netjes doorlaat. De gehele afbuiging is dan weg met een streep tot gevolg. Goed gezien Koos, +

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat het de moeite nog waard is. Goedkoper om een nieuwe te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad, toen zat de scart kabel er niet goed in.Geen beeld, wel geluid. Door de scartkabel er goed in te drukken was het weer in orde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen beeld is wat anders dan een verticale streep, dat duidt duidelijk op een defect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft niet perse. Ik had ook een streep. Trillende streep om precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties
heb ook geprobeerd zonder de scart erin
beeld zie je alleen een verticale streep
ik ga op zoek naar een nieuwe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, jammer maar dan is hij defect en heeft mijn bovenbuurman gelijk .
Waarschijnlijk zijn er solderingen bij de lijntrafo defect.
De trafo kun je het best even helemaal na solderen (of laten doen) het rare geluid kan van de slechte contacten afkomen.
Let wel,ik zeg waarschijnlijk er kan ook elders iets op een dergelijke manier slecht contact zijn.