Ik wil een mediaplayer kopen met internetmogelijkheden, zodat ik van mijn tv gelijk een smart tv kan maken. Welke kan ik het beste kiezen?

Ik wil een nieuwe mediaplayer gaan kopen en heb nog een gewone lcd tv. Op deze tv wil ik ook graag internet, nu kan ik natuurlijk een android tv stick kopen, maar ik kan me voorstellen dat er ook mediaplayer zijn die dit ook hebben. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je hebt van die USB-stick-achtige dingen die je in een HDMI-poort kan doen, waarmee je op je televisie Android hebt. Daarmee heb je dan alle mogelijkheden van Android. (even Googlen op ‘MK808’). Echt vaak zie ik ze alleen niet aangeboden worden in Nederland. Via het Chinese DealExtreme zijn ze wel te krijgen iig: http://dx.com/s/MK808

Wil je echt de allerbeste oplossing, dan zul je aan een HTPC moeten. Die zijn al samen te stellen vanaf rond de 200-230 Euro inclusief draadloos toetsenbord en evt. HDMI kabel. Wil je dat die ook nog eens volledig stil is, dan moet je 100 Euro extra uitgeven. En de meer extremere HTPC’s waar je bijv. ook nog op kan gamen, maar toch vooral geschikt is voor film, brengt je op iets over de 500 Euro.

Mediaspelers als de Mede8er en ACRyan, maar ook de betere mediaspelers als de PopcornHour en Dune, zijn prima geschikt voor films afspelen en in geval van die laatste twee ook voor zwaardere muziekbestanden en bijv. downloaden van torrents. Maar internetten moet je er niet mee willen. Hetzelfde geldt voor Youtube kijken.

Vind je de functionaliteit echt belangrijk, dan zou ik persoonlijk die 230 euro uitgeven. Je kan dan echt browsen zoals op je PC, aangezien het feitelijk ook een PC is. Daarnaast kun je ook alle andere dingen doen die je op je PC ook kan.
Een voorbeeld van een samenstelling: http://nl.hardware.info/wensenlijst/279441/rajitsu/brazos-htpc-budget

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor alle duidelijkheid, die zgn. HTPC's is dus iets waar je ook XBMC op kan draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord, ik neem dit zeker mee in mijn beslissing.

Andere antwoorden (2)

Ik zou iets aanraden waar XBMC op draait. Bijvoorbeeld een mini PC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een PlayonHD.
Deze bied de meeste afspeelformaten,bijna alles.
En er zijn regelmatig updates.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Ja maar lekker internetten gaat er niet mee. En dat is de vraag