Waar tv voeding-print te koop?

Heb mijn tv van proline ld2665 open gemaakt omdat deze stuk was.
Ik zie dat de voeding-print verbrand is dus wil ik graag een nieuwe aanschaffen.
Er staat pcb unal a.s, e 125498 op.
Ik denk dat je een speciale print nodig hebt voor de aansluitingen enzo.
Waar kan ik deze kopen en welke moet ik.

Zie de foto hoe het eruit ziet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit onderdeel kan u bestellen bij de leverancier van uw merk.
Type van uw TV volstaat want dat nummer zegt niets, het is waarschijnlijk een fabricage nummer van de blanco print. (PCB = Printed Circuit board)
Zover ik kan zien op de foto is die print zelf niet kapot en zijn er gewoon brandwonden aan de componenten zijde.
Die onderdelen kunnen allemaal gekocht worden in een electronica detailzaak en vervangen worden.
Kan u het zelf niet dat kent u vast wel iemand in uw vriendenkring. Dat zal u véééél goedkoper uitkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik hem anders naar jouw kunnen opsturen dat jij hem misschien kan maken voor een kleine vergoeding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dit graag doen maar ik heb geen materiaal en (meet) apparatuur meer in mijn bezit hier in BE.
Kent u niemand in uw vriendenkring ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zelf ken ik niemand die dit ken maken.
Wat heeft u hiervoor nodig dan?

Andere antwoorden (1)

Op de foto kan ik het niet goed zien maar volgens mij staan de elco's bol. Dus let op bij onderdelen vervangen wanneer je niet alle slechte elco's ook vervangt zal het niet veel uithalen. Je kunt beter op zoek gaan naar een nieuwe print. Het beste kun je zoeken op het type nummer van je tv vervolgens het service manual ergens downloaden en dan in de onderdelenlijst het nummer van de print opzoeken.
Je kunt het ook via onderstaande link proberen maar volgens mij hebben ze het onderdeel niet op voorraad.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de beste wil maar ik zie geen opgeblazen elco's. Ik vermoed eerder een slecht kontact aan de tranfo waardoor vonkjes onstaan zijn en uiteindelijk overslag. In het beste geval is die transfo zelfs niet kapot, hooguit die triac,thyristor of spanningsregelaar rechts op de foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil alleen maar waarschuwen n.a.v. wat ik nogal eens meemaak met dit soort problemen.