Tv gaat niet meer aan, hoe kan dat?

Ik heb een proline tv.
Het merk is niet zo bekend maar ik heb hem zo'n 3 jaar geleden aangeschafd.
Helaas geen garantie meer.
Het is een plasma tv.
Normaal wanneer die uit staat brand er een standbylampje maar die brand nu ook niet meer.
Gisteren hoorde ik van mijn zusje dat de tv opeens telkens uit en aan ging en daarna opeens uit bleef.

Ik heb de tv al open gemaakt maar ik zou niet weten wat er kapot kan zijn.

Wat is het probleem?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Als de tv open is: controleer je zekering. Deze zijn meestal wel goed maar okee.
wat je ook nog kan doen wat vaak voorkomt is dat er een weerstand doorbrand die je aanloopstroom eeneetje moet begrenzen. Maar deze zijn vaak wat moelijker te vinden. Dit gaat hier om 2 seerie geplaatste weerstanden meestal zijn dit de grootste weerstanden op je voeding. Neem een multymeter en meet deze door deze hooren ergens tussen de 5 of 10 ohm te zijn (meestal staat het ook wel aan gegeven) als een van deze 2 kapot zijn vervang ze allebij. Groote kans dat je tv het weer doet
Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als zelfs het lampje van stand-by niet meer brand heb je kans dat de voeding doorgebrand is.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de stekker niet in het stopcontact zit? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat in die toestellen vaak voorkomt is gewoon een defecte zekering. Die is wat zwak. Steek er een 3.15A zekering in. Deze zit kort bij de netschakelaar.
Letop!! Doe dit niet als je totaal geen elektronica kennis hebt. Plaats een originele zekering uit de elektronicahandel. Het is een 250V 3.15AT zekering van 20 x 5 mm.
Doe er zeker geen zilverpapier aan!!!!!
Trek het stopcontact uit tijdens het werken eraan.