Wat is de beste splitter die ik kan gebruiken tussen mediabox en analoge televisie?

Ik heb een UPC mediabox met HD TV en een tweede (analoge) tv. Dus heb ik een splitter in gebruik, een amtex 2 weg splitter. Alleen heb ik hierdoor teveel signaalverlies om al mijn HD kanalen te ontvangen. Daardoor gaan sommige HD kanalen blokken. Dus nu wil ik een nieuwe/betere splitter kopen. Maar ik heb geen idee welke ik dan zou moeten kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

hele goeie zijn de multitabs van Hischmann VFC-2104. Nadeel is wel dat deze F connectoren hebben. Deze word ook in de meterkast geplaats. (deze is retour geschikt).

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, als je voor een ander type gaat, zorg er dan vooral voor dat ze van metaal zijn!
Meestal hoe goedkoper hoe minder de kwaliteit van de spitter is

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt ook een versterker splitter er tussen zetten (rh-ghv820a) ook deze moet retour geschikt zijn (vanwege je digitale tv). (bron2)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Retour geschikt is alleen nodig bij interactief TV.
Niet voor alleen digitaal.
Maar +1 voor antwoord. :)
(p.s. ik zou voor de versterker gaan, zeker gezien het signaal verlies anders.)
bamibal
11 jaar geleden
Retourgeschikt is zelfs bij sommige interactieve decoders niet nodig. De Humax ihdr-5200c bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. :) Retoursignaal gaat dan via internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt idd. Het retour signaal wordt alleen gebruikt voor ondemand en interactief. http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/255 Het is echter wel zo dat als je een probleem hebt met het signaal, en je zegt dat je een gewone versterker hebt dat dit eerste is wat je moet vervangen. Ik meen dat in de begin periode dat de decoder ook een signaal stuurde naar UPC. Toen werkte het ook niet als je een gewone versterker gebruikte. @ moordigger: hoe kom je erbij dat het dan via internet gaat?