Kan ik HDMI doorlussen? Van blue ray, via TV, naar receiver? Zijn er dan HDMI ingangen en uitgangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Er is best veel mogelijk. Ook met HDMI. Er zijn diverse splitters, stekkers en kabels in de handel. Of het precies is wat jij bedoelt weet ik niet, maar toch succes!!!
14 jaar geleden
Gezien je vorige vraag zou ik het zo doen:

Sluit je Blu-Ray speler aan op de televisie via HDMI.
Kijk of je televisie een AV-out heeft; Hiermee kun je het geluid over je receiver spelen.

Of:
Gebruik een splitter vanuit de Blu-Ray speler en stuur het geluid apart naar je receiver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je hebt hdmi in en uitgangen , deze zitten voornamelijk in a/v receivers. deze hebben dan 2 of meer ingangen en 1 uitgang. je sluit je blu-ray speler aan op je receiver via hdmi en je gaat vanaf je receiver weer met hdmi naar je tv. Je kan dan je receiver als een schakelkast gebruiken. je sluit op de andere hdmi bv je ps3 aan . en dan gaat er maar 1 hdmi kabel naar je tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HDMI kan je doorlussen, echter niet via de tv. Een tv heeft alleen maar HDMI ingangen en geen uitgang.
De meeste receivers hebben meestal wel meerdere HDMI ingangen en één uitgang.
Het meest logische is dan ook om je blu-ray speler op de receiver met HDMI aan te sluiten en de receiver op zijn beurt weer met HDMI op de aan te sluiten. Zo kan je eventueel ook andere componenten met HDMI via de receiver aansluiten op je tv.