Garantie bij verhuizing nog geldig?

Op mijn tv uit 2007 heb ik destijds 5 jaar garantie gekocht.
Het bedrijf is 300 mtr verderop verhuisd
op de site van hun oude pand melde men de verhuizing
Kan ik nu ook bij dat bedrijf garantie halen,,de garantie loopt door tot eind 2012
Garantie-bewijs en aankoopbon aanwezig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet zo was zouden alle bedrijven elk jaar verhuizen. Ze zouden dan een heel systeem opzetten met elkaar om te verhuizen.

Het beste antwoord

Garantie is geregeld tussen verkoper en koper.
Wanneer de verkoper verhuist, ontslaat dat niet van zijn verplichting die garantie te verlenen.
Nu is het zo dat de laatste tijd veel bedrijven failliet raken of overgenomen worden. De manier waarop dit gaat is bepalend of je je garantie bij het `nieuwe`bedrijf kan opeisen. Wanneer een zaak failliet gaat en alleen de winkel wordt overgenomen (locatie, inboedel), heeft de nieuwe winkel eigenlijk niets met de oude te maken hebben. Uit jou verhaal gaat het echter om hetzelfde bedrijf dat verhuist naar een nieuw pand.
Dit zou in principe geen probleem moeten geven.
ronaldP
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Garantie is niet bepalend voor waar een bedrijf naartoe verhuist. Ja jij hebt nog steeds garantie dus.