Als je televisie kijkt, wanneer wordt je dan bij de kijkcijfers meegerekend?

Ik vraag me af of het al wordt meegeteld als je een keer langszapt, of moet je een bepaald aantal minuten gekeken hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wat jij doet wordt helemaal niet meegeteld. Er zijn ongeveer 1200 huishoudens die een kastje in huis hebben waar de kijkcijfers op worden bijgehouden. Wat die mensen doen wordt meegeteld, ook de paar minuten en ook wat ze kijken op dvd achteraf en wat ze kijken op uitzending gemist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees hier hoe het werkt: http://www.televizier.nl/artikel/6194/vraag-hoe-worden-kijkcijfers-berekend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen van beiden. Er hebben een X aantal mensen een speciaal kastje waarin ze moeten invullen met hoeveel mensen ze naar een programma kijken.
Dat wordt dan naar een centrale verstuurd, waaruit een schatting wordt gemaakt van het aantal kijkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds 2002 stelt de Stichting KijkOnderzoek (SKO) de kijkcijfers op. De SKO maakt voor het meten van de kijkcijfers gebruik van de diensten van ongeveer 2.800 Nederlanders die zijn verdeeld over 1.245 gezinnen. Samen vormen die mensen een representatieve groep: ze zijn een weerspiegeling van heel Nederland, qua afkomst, inkomen en andere demografische gegevens.

In de huizen van deze gezinnen zijn aan iedere tv en aan iedere andere mogelijkheid om tv te kijken (dvd-spelers, harddiskrecorders, videorecorders, enzovoort) meetkastjes gekoppeld. Die kastjes houden per seconde bij wat er op de tv gebeurt en registreren de zender, het tijdstip én wanneer er werd gezapt.

Kortom deze groep mensen bepalen de kijkcijfers