Is mijn televisie kapot of ligt het aan de scart?

Ik heb een nogal oude CRT televisie. Sinds een tijdje, de laatste tijd steeds erger, valt het beeld vaak weg (nog wel geluid) of andersom (beeld zonder geluid). Ook stoort het beeld ontzettend ( grijze strepen). Geluid valt ook vaag weg (of gaat juist zachter of opeens keihard). Eerder dacht ik dat het misschien aan het digitale tv-kastje lag maar dit is waarschijnlijk niet zo want deze heeft gewoon prima bereik. Zou dit aan scart kunnen liggen van de televisie of is deze gewoon echt kapot aan het gaan? Met de dvd-speler is het ook het geval. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Als je het met beide toestellen hebt zou het wel eens aan de tv kunnen liggen ja, de dvd-speler is wss ook met een andere scart aangesloten he? dus dan zou het de tv moeten zijn.
En als je gewoon analoog kijk heb je dan nog dat probleem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de storingen spontaan optreden dan ligt het waarschijnlijk aan de televisie, als de storing afhankelijk is van bewegen aan de Scart stekker dan is het slecht contact door oxidatie, draadbreuk of slecht insteken van de Scart stekker, of printbreuk bij de Scartaansluiting in de TV.
Mooie gelegenheid om een flatscreen te kopen, reparatie van CRT-TV begint vrijwel niemand meer aan en zal qua kosten duurder zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit ligt aan de televisie, voor 25 euro heb je een andere bij de kringloopwinkel, repareren heeft geen zin want dan gaat er weer iets anders kapot. het is gewoon een oud ding