We hebben digitale tv van UPC, de ontvangst valt me behoorlijk tegen, vaak geblokt beeld.Welke aanbieder heb jij en hoe bevalt deze?

de laatste paar dagen vallen zelfs ned 1 2 en 3 zomaar weg, ik baal ervan en wil het abonnement opzeggen.
Onze zoon kijkt graag discovery science car channel nicelodeon...die komen af en toe ook aan de beurt met geblokt beeld. De eerste week was er niets aan de hand en werkte alles prima...?
Mijn man wil de monteur van Upc nog een kans geven,
ik wil graag een goed werkend digitaal netwerk,
het gaat alleen om tv kijken, en opnemen.( dat heb ik nu nog niet.)
Je kunt alleen 1 2 en 3 terugkijken bij uitzending gemist, en tegen betaling enkele rtl programma's, dat had ik ook niet zo bedoeld, ik dacht dat alles terug te zien was...
Welke aanbieder van digitale tv beveel jij aan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ik heb digitenne.
Valt ook tegen want als er brommer voorbij rijd heb je storing. Nog een nadeel, je mag niet meer dan 3 kastjes per adres huren.

Toegevoegd na 5 minuten:
ook slecht weer speelt vaak een rol bij storing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf heb Ziggo,en heb nog nooit problemen gehad,ondanks slechte verhalen op Radar en Kassa etc.
Tevens vind ik het zender aanbod van Ziggo beter dan UPC..
Een vriendin van mij heeft Digitenne,en klaagt vaak over storing in het beeld als er verkeer of de weg heen gaat,dus dat lijkt me geen aanrader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook digitale tv van upc gehad. Was een groot drama. Van begin af aan problemen gehad. Heeft me veel frustraties gekost. En veel geld om de klantenservice te bellen.
Kon in het begin alleen maar ned. 1 2 3 ontvangen. Duurde 3 weken en 10tallen telefoontjes voordat we erachter kwamen dat ze een vinkje waren vergeten aan te klikken. Onkosten van bellen en bijna maand geen tv hebben we niet vergoed. Had ook internet van upc. Liep ook elke keer vast.
Op dit moment gebruik ik digitenne, maar das alleen handig als je geen hoge eisen stelt. Het werkt trouwens wel heel goed bij mij. Maar ik heb verder geen uitbreidingen erop zitten. En omdat ik geen speciaal extra kastje heb, kan ik ook geen programma's opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem gewoon analoge TV en een video of harddiskrecorder.
De kwaliteit van een goed aangelegde analoge aansluiting is uitstekend. Probleem is wel dat UPC weinig moeite doet om die kwaliteit te handhaven. Als je veel ruis in het signaal hebt moet je erg lang klagen voor ze er iets aan doen. Bij mij hebben ze dat uiteindelijk gedaan omdat het signaal zo slecht was dat ook digitale TV niet goed wilde werken. Dat lijkt bij jullie ook aan de hand te zijn.
Ik ben weer terug op analoog, had nog een videorecorder en heb er een HDDrecorder bij gekocht. Als de nood hoog is kan ik dus zelfs 2 programma's tegelijk opnemen. Bevalt me prima.
Als ik op de slaapkamer of de schuur ook TV wil hebben kost me dat niks extra behalve eenmalig een kleine investering in een splitter en een stuk kabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak ligt het aan je coax kabel vervang deze voor een hirschmann coax kabel met hirschmann antenne pluggen deze zijn van metaal. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost. Je zit in het upc gebied dus kan je alleen maar overstappen op canal digitaal , digitenne of via tele2 o.i.d.
deze aanbieders hebben wel als grote nadeel dat je maar 1 tv digitaal hebt en dat je voor elke andere tv die je hebt ook een digitaal kastje moet aanschaffen, of je blijft er een analoog (upc) abonnoment bij houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ikziejewel,

Vervelend dat je problemen hebt met het signaal op 1,2 en 3.

Vaak zijn dergelijke problemen op te lossen door de kabel van je eerste aansluitpunt naar de mediabox te vervangen voor een C12 kabel. Kijk ook eens op www.kabelkeur.nl .

Mocht je onverhoopt nog steeds problemen hebben met de ontvangst van digitale tv dan raad ik je aan een email te sturen naar webcare@upc.nl. Zet in de titel van de email dat je bericht naar aanleiding van een reactie op goeievraag.nl is. Wil je in de email ook je postcode en huisnummer vermelden?

Alvast bedankt.

@Vics,

Uit je bericht begrijp ik dat je veel problemen hebt gehad met digitale tv. Ik zou graag eens kijken wat er allemaal aan de hand is geweest. Zou jij ook een email willen sturen naar webcare@upc.nl met daarin je postcode en huisnummer?

Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het kastje terug sturen dan werkt het weer wij hebben het en is super handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb Canal Digitaal (satelliet) in combinatie met een PC met MediaPortal. Het vereist wel vrij veel technische kennis om op te zetten, dus geen Plug & Play, maar als het eenmaal werkt wil je nooit meer 'gewoon' tv.