Waardoor krijg ik geen beeld wanneer ik mijn nieuwe DVD-recorder aanzet?

De tv staat op het videokanaal. Bij de vorige (VHS)recorder werkte het wel en hij staat nog op hetzelfde kanaal, dus dat moet goed zijn. De antennekabel is ook net zo aangesloten als bij de vorige recorder. Weliswaar is mijn recorder een Panasonic en de tv een Frontech (uit 1988), maar bij de vorige recorder werkte het wel en dat was ook een Panasonic. Een scartkabel helpt ook niet, doordat volgens mij die bij Panasonic alleen matcht met een klein aantal merken. Ik krijg niets te zien, ook niet het functiemenu, zodat ik echt helemaal niets kan beginnen met mijn nieuwe aanwinst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er op de Tv geen scart aansluiting?
Een scart aansluiting zou in principe merk ongebonden moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon ff via SCART aansluiten ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met of zonder scart, geen beeld, hopeloos

Antwoorden (4)

Je haalt even twee dingen door elkaar: een videorecorder en een DVD-recorder. Dat is echt niet hetzelfde. Vaak is het kanaal 31, maar niet altijd. Ik vermoed dat je op de afstandsbediening van je TV moet zoeken naar het knopje "other source", want daar vind je dan wat niet op dat moment op je TV is. Er kan ook DVD op dat knopje staan, maar in ieder geval niet TV. Probeer maar eens of het lukt, ik ben benieuwd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste haalt hij niet door elkaar (er staat duidelijk vorige (VHS)recorder. En ten tweede is een DVD-recorder wel een videorecorder. Een DVD-recorder is geen Video Cassette Recorder (VCR).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is mijn afstandsbediening veel ouder dan je dacht, het lukt niet. Maar toch bedankt.
Je zou het probleem kunnen verhelpen met een RF Modulator dit wordt gebruikt voor het omzetten van video/audiosignalen naar hoogfrequent antenne signaal geschikt voor jouw oude tv.
Het is te koop bij http://www.conrad.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. Mijn tv heeft overigens wel een scartaansluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft niets met een scartaansluiting te maken, maar om signaal te krijgen van je dvdspeler naar jouw oude tv. Vandaar dat je een RF Modulator kunt proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo heeft niks met SCART te maken? Als je beeld van een dvdspeler naar een tv wil brengen is een SCART kabel natuurlijk prima.
Het kan ook zijn dat je het video kanaal opnieuw moet zoeken in je tv.
Scart is naar mijn weten niet merkgebonden. alleen is het wel zo dat je b.v. niet automatisch de zenders op volgorde kan zetten. Maar beeld moet je krijgen.
Je moet je tv dan wel op een ander "extern"kanaal of "AV" kanaal zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, videokanaal op tv zoeken lukt me ook al niet.
Maar toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom deed de vorige (VHS)recorder het wel, en gewoon zonder scart, vraag ik me af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welk merk en type speler heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb Panasonic DMR-EZ49V
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op pagina 66 van de gebruikershandleiding staat dat je de output van AV-1 kan instellen (AV-1 is de scart aansluiting van de videorecorder. Ik neem aan de je in deze uitgang een scart hebt zitten naar de tv, de andere is een ingang namelijk!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt steeds gekker.
Ik heb nu beeld als ik een video afspeel. De scartkabel zat waarschijnlijk een beetje los, oeps.
Maar het gekke is dat ik die video dan zie ongeacht op welk kanaal de tv staat. Misschien is dat de manier waarop scart werkt? Maar welke rol speelt het videokanaal van de tv dan nog?
Goed, dat is allemaal niet zo belangrijk, ik heb nu beeld tenminste.
Maar nu het volgende probleem: ik krijg geen functiemenu te zien. Ik kan dus geen zenders programmeren, geen klok instellen, niets opnemen, dus ik ben nog steeds niet gelukkig....
Soms moet je op oudere tv's voor het Scart signaal een kanaal kiezen dat "onder " de reguliere kananlen zit . Bijvoorbeeld 5, 4, 3, 2, 1, en dan komt AV en dan nog een extra kanaal en dan weer 30 , 29 . Het ligt eraan hoe je tv afstemt. AV / EXT is geen kanaal , maar het wordt door sommige oudere tv's wel door de kanalen kiezer aangezet.

Als je TV scart aansluiting heeft zou je scart moeten kunnen aansluiten.

Een andere mogelijkheid is je video recorder "achter " je DVD recorder te zetten. De scart uit je DVD recorder gaat dan naar de scart van je oude videorecorder en die sluit je op de normale manier met een coaxkabel aan op je TV. De videorecorder vormt het scart signaal om naar een RF signaal waar je je TV op afstemt.

Toegevoegd na 1 uur:
Je moet de videorecorder dan wel op AV/ EXT zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel nieuwe DVD recorder geven geen DVD signaal meer af op de TV band dus kun je wel de zenders van de kabel maar niet de DVD recorder zelf . Daarom dien je dus de Scart aansluiting te gebruiken. Heb je je oude videorecorder nog ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Dat hele ouderwetse kanaalkiezen ken ik nog van vroeger, maar mijn tv is toch iets moderner. AV staat gewoon op de afstandsbediening.
2. Mijn oude video was helaas kapot gegaan.
3. Heb je nog soorten in scartkabels of zijn die altijd geschikt?