Waarom geeft Ziggo op digitale televisie de publieke regionale zenders niet meer landelijk door?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag. Sommige regionale zenders mis ik ook.

Antwoorden (2)

Dat heeft te maken met de te betalen buma rechten
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Dat lijkt mij niet juist. De overkoepelende Stichting ROOS van de publieke regionale omroepen wil graag, dat Ziggo deze zenders landelijk doorgeeft. Verder weet ik, dat KPN, Tele2, enz., met ROOS contracten hebben afgesloten over landelijke doorgifte. Ik ga er dus van uit, dat ROOS daar een vergoeding voor geeft. Dan zou ik zeggen, dat Ziggo ook tot een contract zou kunnen komen met ROOS. Ziggo zou dus misschien geld mis kunnen lopen bij niet landelijke doorgifte.
De belangrijkste reden is echter van een heel andere aard. Ziggo heeft de bandbreedte op het digitale netwerk namelijk nodig voor een nog nieuw te lanceren digitale dienst in Nederland. Ziggo hoopt in de komende weken meer duidelijkheid hierover te kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Dat is maanden geleden gezegd. Is daar inmiddels meer duidelijkheid over gekomen? Er zou mogelijk een muziekdienst en een studiedienst of zoiets komen. Nemen die zoveel ruimte in beslag op de kanalenruimte, dat die regionale zenders daarvoor moeten wijken? Bovendien, ik denk, dat de veranderingen bij de lokale en regionale televisiezenders geen besparingen aan kanalenruimte tot gevolg zal hebben. Je kunt dat nagaan door op de website van Ziggo na te gaan per gemeente welke lokale en regionale tv zenders worden doorgegeven. Je doet dat verspreid over het hele Ziggoland. Schrijf dan op welke kanaalnummers daarvoor worden gebruikt. Dan zul je zien, dat er meer dan 14 kanalen zijn. Voor de wijzigingen waren het er 14. Het zou best kunnen zijn, dat Ziggo niet wil zeggen wat de ware echte reden is. Wie weet het wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik volg hem niet helemaal, volgens mij bespaar je gewoon ruimte als je een zender niet doorgeeft, ongeacht het nummer, of ga je er vanuit dat we stiekem toch alle regionale zenders ontvangen maar dat het decoderen technisch onmogelijk wordt gemaakt? Ik neem aan dat je weet dat er een speciaal forum is voor Ziggo gebruikers waar volgens mij ook een paar ziggo-technici zitten: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33958 Misschien dat er daar iemand is die meer insider info heeft. Er is trouwens wel dat HBO pakket bijgekomen laatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht wat bedoelde je met studiedienst? HBO is een amerikaanse zender en heeft niks met een opleiding te maken, of was dat niet de verwarring. https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/extra-zenderpakketten/hbo?ns_campaign=HBO_Q1_2012&ns_mchannel=website&ns_source=redirect&ns_linkname=hbo&ns_fee=0